A német konszern megpróbáltatásai még bőven nem értek véget. A csalásra és az érintettek körére már fény derült, most pedig következik a legnehezebb fázis, a károk helyrehozása.

Mindenki jól ismeri, hogy egy csalószoftver miatt robbant ki a Volkswagen dízelbotránya. A történetnek viszont nincs vége, mert a gyártónak valahogy vissza kell szerezni a vevők bizalmát és az alaposan megroppant renoméját. Ennek egyik jeleként Amerikában speciális kuponokat adnak az érintett autók tulajdonosainak. Egyelőre 482 ezren kapnak ilyen 1000 dolláros (290 ezer forintos) ajándékot,  ami a korábban meghirdetett 2000 dolláros kedvezménnyel együtt akkor váltható be, ha új autót vásárolnak.

Forrás: Volkswagen

Nyilván ennyivel nem fogják megúszni az ügyet, főleg, mert máris 200-nál több per indult az Egyesült Államokban, mondván, hogy a dízelügy miatt jelentősen csökken az autók értéke.

Ez nem csupán az eladásról szól, hanem arról is, hogy az elmúlt években számos kampány népszerűsítette a dízelmotort, amelyekben arról győzködték az embereket, hogy nagy teljesítményt kaphatnak a környezetvédelem mellett.  A Volkswagennek precízen kell kezelnie a helyzetet, mivel konszern szintjén akár 600 ezer ember munkahelye függhet az ügy kimenetelétől.