Szinte az összes TFSI motornál kisebb fogyasztást és szén-dioxid kibocsátást adtak meg a valósnál.

A Volkswagen november 3-án jelentette be, hogy körülbelül 800 ezer, Európában értékesített autó esetében a valódinál kisebb fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást adtak meg. Akkor több dízelmotor mellett egyedül a hengerlekapcsolásra képes 1,4-es benzinest nevezték meg, mint az ügyben érintett motort. Pénteken azonban kiadtak egy pontos listát, amely több másik benzinmotort is tartalmaz. A közlemény szerint 430 ezer, 2016-os modellévű Audi, Skoda, Seat és Volkswagen autónál adták meg rosszul a fogyasztást, de összesen 800 ezer autó érintett az ügyben, vagyis régebbiek is.

Forrás: AFP/Peter Steffen

Többek között rossz adatokat adtak meg az egyliteres, turbós benzinmotorral szerelt Volkswagen Polónál, Seat Ibizánál és Leonnál. A háromajtós és kombi Leonnál az 1,8 literes, a Volkswagen Jetta esetében az 1,2-es és az 1,4-es TFSI benzinmotor adatai helytelenek. A kétliteres TFSI-nek a Volkswagen Golfban és a Passatban adtak meg téves fogyasztási és szén-dioxid kibocsátási adatokat. Az Audik és a Skodák esetében csak a dízel modellek érintettek. A 430 ezer 2016-os modellévű eladott autóból 282 ezer Volkswagen márkájú, 83 ezer Skoda, 32 ezer Seat és 16 ezer Audi, de egyes Volkswagen haszonjárművek is érintettek.

Az ügy azért fontos, mert Nyugat-Európa legnagyobb autópiacain, így Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban is a szén-dioxid kibocsátás alapján számolják ki az adót. A Volkswagen már felvette a kapcsolatot az érintett országok adóhatóságaival annak érdekében, hogy a téves szén-dioxid kibocsátás miatt be nem fizetett adót ne az autók tulajdonosainak, hanem közvetlenül a Volkswagennek számlázzák majd ki. Elképzelhető, hogy az ügyfelek is kárpótlásban részesülnek majd, mivel az autóikat a nagyobb fogyasztás miatt drágább fenntartani, mint ahogy arra számítottak. A Volkswagen szerint a megadott és a valós fogyasztások között 10-15 százalék a különbség.