Százezres szervízszámlákról és rengeteg vesződségről mesélnek azok, akiknek tönkrement autójában a turbó. Csakhogy már másfél évtizede kihaltak a szívódízelek, és az új benzinmotorok közül is egyre több feltöltött. Bemutatjuk, mire kell figyelnie a turbós autók tulajdonosainak. 

Először a BMW (2002-es sorozat) és a Porsche (911) vezette be nagyszériás gyártásban a turbót, nem tikoltan egytelen céllal: a sportos menetteljesítmények elérésére. Mára a motorok méretcsökkentését szolgálja elsősorban a feltöltés, hogy adott teljesítményt minél kisebb szabványos fogyasztással el lehessen érni, de a lomha dízeleket is ez a technológia tette igazán szalonképessé.

A turbók működési elvét ebből a cikkünkből részletesen megismerheti. Műhelytitok sorozatunk legújabb videójában arra keressük a választ, tényleg annyira rizikóssá teszi-e a hasznátautó vásárlást, mint amennyire rossz a híre. Ha turbós autója van, megtudhat két egyszerű vezetési tippet, amivel megsokszorozhatja a feltöltő életét, és eláruljuk, mire kell figyelnie karbantartásnál.