Hamarosan az utolsó hidropenumatikus felfüggesztésű Citroën gyártása is befejeződik, viszont a francia márka valami radikálisan új, de hasonlóan kényelmes új felfüggesztéssel fogja pótolni a legendás rendszert.

Amikor 1955-ben bemutatták a Citroen DS-t, mindenki ámulva nézte a korát messze meghaladó műszaki megoldásokat. Közöttük ott volt a gyártó védjegyévé vált hidropneumatikus rugózás, ami verhetetlen kényelmet és különleges vezetési élményt garantált. 

Ötletes reklámokkal próbálták meg bemutatni, hogy milyen érzés a hidropneumatikus futóművel való utazásForrás: Citroen

A Hydractive névre keresztelt rendszer persze fejlődött, gyakorlatilag négy generációt élt meg, utoljára a C5-ösben találkozhatott az ember vele, de ma már csak a típus egyetlen kivitelében találjuk meg. Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója viszont nemrégen arról nyilatkozott, hogy 2017-ben egy forradalmian új felfüggesztési rendszert mutatnak be. Mivel a márka egyik fő jellemzője mindig is a komfort volt, így fontosnak tartják, hogy ezen az úton haladva újabb innovációt valósítsanak meg. A kényelmes hangolású futóműről azt ígérik, hogy a karosszériamozgásokat is megfelelő kontroll alatt tartja majd.

Akkoriban elképzelhetetlennek tűnt, hogy egy bukkanót meg sem érezzük az autóban ülve. 50 évvel később még mindig sok rajongója van hidropneumatikának, ám a Citroen most váltani fogForrás: Citroen

Sajnos az elnök még nem közölt technikai részleteket, de annyit azért elárult, hogy a fejlesztése már zajlik egy ideje egy beszállítóval közösen. Valószínűleg a C5 2017-ben érkező utóda kapja majd meg először a forradalmian új felfüggesztést, és talán a prémium DS modellekbe is bekerülhet, bár jelentleg egyetlen hidropneumatikus DS sincsen.

 
Most már biztos: A második generációs C5 kifutásával eltűnik a különleges, hidrós futóműFotó: Hajdú D. András [origo]

Az újfajta rugózáson kívül Jackson azt is elárulta, hogy a jövőben a felére csökkentik a Citroen karosszériák számát. Jelenleg 14-félét gyártanak, plusz a Peugeot és Toyota alapokra épülő C1-est. A kínai piacra készülő hosszított változatok persze ezek után is maradnának. Jackson azt reméli, hogy 2020-ig 15 százalékkal növelhetik az eladásokat, elérve az évi 1,6 milliós darabszámot.