Benzingőzös múltidézés legendákkal

2015.11.26. 16:57

Újból felbőgtek a raliautók motorjai a pilisi szerpentineken. A IX. Oldboy Rallye-n jártunk.

Skoda 130 RS replika, a volánnál Kovács Péter, a navigátor Kovács Márton. Mindent az eredeti gyári specifikáció szerint készítettek el a gyönyörű kupénForrás: Oldboyrali.hu

Az őszi párás, ködös reggelen alig látszott az előttem haladó Skoda 1000 MB hátsó lámpája, amikor a budakalászi körforgalomnál elsőbbséget adtunk a védett úton érkezőknek. Gyanús volt a patinásan megöregedett Csehszlovák paripa reggel nyolc körül, gondoltam, hogy az Oldboy Rallye-ra igyekszik. Türelemmel gurultam utána az áruház parkolójába, ahol – vasárnap lévén – vásárlók nem, de öreg négykerekűek már szép számmal sorakoztak.

Dusóczky Iván egykori eredeti versenyautója, a Skoda 120 S Rallye, most Tóth István hajtja a hazai Historic ralibajnokságban. Mögötte Lada és Moszkvics versenydíszbenForrás: Oldboyrali.hu

Közel 40 éve szervezték az elsőt a taxisok

Az első Oldboy Rallye-t (akkor még találkozónak hívták) Dusóczky Iván, a Főtaxi S.C. autós szakosztályvezetője (aki maga is raliversenyző volt) szervezte 1977-ben, a Skodával vitézkedő szakember azért hozta létre ezt a sokak által kedvelt eseményt, hogy a raliért dolgozó háttéremberek is autózhassanak egy jót. Persze nem elsősorban verseny volt, inkább egy lehetőség arra, hogy a raliért dolgozó csapat tagjai kikapcsolódjanak a mindennapi munkából.

Zima György az édesapja, Zima János által használt Puch replikájával érkezett. Zúg, hörög, hihetetlen jelenség. A rendszám az eredeti UI-00-40-es plakett alapján készültForrás: Oldboyrali.hu

Kezdetben évente, majd kétévente jöttek össze a taxisok, s Dusóczky Iván halála után is megrendezték a tradicionálisan a csodaszép pilisi utakon zajló futamot, de csak 1988-ig tartott a sorozat.

Pásztor Tamás és felesége, Bata Éva a Renault R17 Gordiniben készül a rajtra. Ugyanilyennel versenyzett egykor Ferjáncz Attila és Gál „Baba" István isForrás: Oldboyrali.hu

Az 1975-ben alapított Főtaxi S.C. autós szakágában az utóbbi években ismét aktív munka folyik, több historic autóval versenyző páros is a csapatot erősíti, régóta gondolkodtak azon, hogyan lehetne újból életre hívni ezt az eseményt.

Előtérben egy ritkán látott Renault Alpine V6 a nyolcvanas évek második feléből. Űrhajó volt ez is, mint elődei. Mögötte a kopottas, de hangulatos ©koda 1000 MB érkezik a rajthozForrás: Oldboyrali.hu

Idén dőlt el, hogy feltámasztják a patinás versenyt

Kacsári Balázs ismert martonvásári restaurátor és nem mellesleg historic versenyző, valamint Zsótér Bertalan, aki az egyik legaktívabb tagja a Főtaxis klubnak, idén nyáron döntötte el, hogy lesz újból Oldboy Rallye.

Egy kőkemény Mini, Gruppe 2-es homologizáció szerint átépítve. Váltója egyenes fogazású, 100 LE körüli teljesítménnyel hasítja az aszfaltotForrás: Oldboyrali.hu

Nem a sebesség, a pontosság a lényeg

Az ősz közepi időpont rizikósnak tűnt, hiszen ilyenkor nem ritkán esős, hűvös az idő, de szerencsére most – a reggeli köd mellett - a napsütésé volt a főszerep. A depóban nyolc óra körül már hangos raliparipák mormogtak, több mint hatvan autó gurult be a parkolóba, ahol 1/100-as ügyességi verseny volt az első erőpróba.

Halász Ferenc és Csóti Hajnalka szépen restaurált Vespa 400-asa is végigment a ralin, az 1/100-as versenyen a legjobbak között végzett a csapatForrás: Oldboyrali.hu

Ezután a mezőny nekiiramodott a Pilisnek, Csobánka, Piliscsaba, Tinnye, Máriahalom, Lábatlan és Bajna is szerepelt az érintendő célpontok között.

Vérbeli versenyparipa, az állólámpás Mercedes 280 C kupé, amely az idei Rajd Polski Historic átlagtartó versenyen is részt vettForrás: Oldboyrali.hu

Nem itinerrel, hanem úgynevezett útvonallap segítségével kellett tájékozódni (csak a kijelölt célpontok szerepelnek, az oda vezető út nem), azaz viszonylag szabadon dönthettek a sofőrök, hogy merre mennek.

Eredeti Alpina 5-ös BMW, minden egykori tuningcuccal, csodás állapotbanForrás: Oldboyrali.hu

A sok hetvenes-nyolcvanas évekből származó raliautón kívül régi és mai utcai autók is színesítették az Esztergomot és Dobogókőt is érintő mezőnyt, az autókra a kora délutáni befutó után még egy ügyességi verseny várt.

Ős Lancer raliautó, ez egy eredeti, jobbkormányos példány. Turbómotorjával, parádés futóművével a nyolcvanas évek egyik ikonikus versenygépe voltForrás: Oldboyrali.hu

Az estét vacsorával és hangulatos díjkiosztóval zárták, mindenki remekül érezte magát. Képek, videók és eredmények a www.oldboyrali.hu oldalon.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK