A 2016-os R18 TDI e-tron quattro lehet, hogy gyorsabb elődjénél, de hogy nem szebb, az biztos.

Az Audi a valaha általa megépített leggyorsabb és leghatékonyabb versenyautóként írta le a Sportautó-világbajnokság (WEC) 2016-os szezonjára készített új R18 TDI e-tron quattrót. A piros fekete fényezésű autóra nehéz lenne azt mondani, hogy klasszikus szépség, de ez is csak azt bizonyítja, hogy a forma kialakításánál az aerodinamikai szempontok jóval fontosabbak lehettek az esztétikaiaknál.

Forrás: Audi Communications Motorsport

Az új R18-as könnyebb karosszériát, átdolgozott dízelmotort és hibrid rendszert kapott, de a legfontosabb változás, hogy a Williams lendkerekes energiatároló rendszere helyett már sima lítium-ion akkumulátorokban fogják a fékezéskor visszanyert energiát tárolni, akárcsak a Porsche. Szintén lényeges, hogy az Audi hibrid rendszere a 4 MJ-os osztályból (ennyi energiát tud az autó egy kör alatt visszatermelni Le Mans-ban) feljebb lép a 6 MJ-os osztályba, amely a szabályok szerint már megfelel a benzinmotoros, 8 MJ-os autók tudásának.

Forrás: Audi Communications Motorsport

„Az új R18-cal világos üzenetet küldünk a világ felé: az Audi továbbra is a padlóig nyomja a gázpedált a motorsport világában, és ismét a TDI motorban bízunk, amely a Le Mans-i versenyeken a legsikeresebb hatékonyságnövelő technológiának számít” – nyilatkozta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi motorsport igazgatója.

Forrás: Audi Communications Motorsport

A Volkswagen dízelbotránya miatti költségmegtakarítás egyébként a versenycsapatokat is érinti: három helyett csak két autót indít a 2016-os Le Mans-i 24 órás versenyen az Audi és a Porsche is. Ez a lépés azt jelenti, hogy Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy biztosan nem fogja megvédeni a címét, mert nem jut számukra Porsche.