Újabb megszorítási tervekre derült fény a Volkswagennél, további 1,9 milliárd eurót spórolnának meg velük. Egyszerűsítik a felszereltségeket, és kevesebb lesz a választható extra, valamint a motorváltozatok száma is.

Miután kiderült, hogy világszerte legalább 11 millió motorba került bele a méréskor tiszta üzemre váltó, csaló szoftver, már egyértelmű volt, hogy rengeteg pénzébe fog kerülni a Volkswagennek az ügy. Az óceán túlpartján közel félmillió tulajdonosnak komoly kedvezményeket ajánlottak fel új autó vásárlásához, de Európában nem ilyen bőkezűek.  

Forrás: Volkswagen

A kb. 8,5 millió TDI motor (ebből 2,46 millió Németországban) rendbetétele közel egy évet fog igénybe venni, a javítások eurómilliárdokat emésztenek fel. A Volkswagen 6,7 milliárd euró tartalékot képezett a dízelautók visszahívásával kapcsolatos költségek fedezésére, és további 2 milliárd eurót különített el a manipulációval kapcsolatban felmerülő kompenzációkra. 

A cég szóvivője nemrég nyilatkozatban jelezte, hogy elhalasztják a Phaeton utódját, és még néhány infrastrukturális beruházást is jegelnek, például az új wolfsburgi dizájnközpontot. 

Kérdéses, hogy elkészül-e a Phaeton utódaForrás: Volkswagen

Ennyi viszont nem lesz elég, így most újabb intézkedésekkel további 1,9 milliárd eurós megszorítást hajtanak végre. Csökkentik egyes modellek típusvariánsait, azaz például kevesebb felszereltségi szint lesz, valamint a különféle motorok és azok kiviteleinek kombinációját is szűkítik. Ezen felül a gyárilag rendelhető könnyűfém felnik kínálatát is megvágják. Mindezeket Bernd Osterloh, a Volkswagen fő munkaügyi képviselője árulta el az Automotive Newsnak. Elmondása szerint az üzemi tanács már korábban is javasolta a modellváltozatok csökkentését, mert a rengeteg különböző alkatrész túlzottan nagy terhet és költséget rótt a logisztikára. 

Forrás: AFP/Odd Andersen

Ezekkel a megtakarításokkal az is a cél, hogy továbbra se kerüljön napirendre a dolgozók elbocsátása, akik egyébként egy hónapos szabadságot kapnak az ünnepekre a gyárak zárva tartása miatt. A konszern terveiben összesen legalább 5 milliárd eurónyi megtakarítás szerepel, de a beruházások visszafogásával még évi 1 milliárd eurót is spórolnak. 

További hír a céggel kapcsolatban, hogy a Volkswagennél már legalább egy éve tudtak arról, hogy bizonyos modellek gyárilag megadott üzemanyag-fogyasztási értéke kisebb a valósnál. Erről a Bild am Sonntag című német lap számolt be, meg nem nevezett belső forrásokra hivatkozva. A gyártó szóvivője határozottan visszautasította ezt a vádat. 

Forrás: Volkswagen

Néhány hónapja, még Martin Winterkorn, a Volkswagen azóta már lemondott elnök-vezérigazgatója döntött úgy, hogy a Polo BlueMotion TDI modellt kivonják a piacról, mert a valós fogyasztása bőven meghaladta a gyár által megadott 3,3 literes átlagot. A forgalmazás beszüntetését az alacsony eladási számokkal indokolták, ám arról egy szót sem ejtettek, hogy az autó fogyasztása átlagosan legalább 18 százalékkal meghaladta a papíron meghirdetett értéket. 

Ennek a típusnak a fogyasztását 2011-ben a Toyota Auris hibridével és egy magyar Suzuki Swiftével vetettük össze, amiből meglepő eredmény született