Ezzel törné meg a német dominanciát a Volvo

Volvo S90
Vágólapra másolva!
A vadonatúj S90-esnek az új A6-os Audi, 5-ös BMW és E-osztályos Mercedes ellen is helyt kell majd állnia.
Vágólapra másolva!

Hivatalosan csak a januári Detroiti Autószalonon mutatkozik be (az új Mercedes E-osztállyal egyszerre), és csak jövő nyártól lehet majd megvásárolni, de a Volvo már most leleplezte az öreg S80-ast váltó új S90-est.

Kattintson a képre a további fotókért Forrás: Volvo

A négyajtós kocsi ugyanarra az SPA moduláris padlólemezre épül, mint az egy éve bemutatott új XC90 szabadidő-autó. Mivel

az volt a Volvo célja, hogy a legtisztább üzemű felső-középkategóriás limuzint alkossa meg,

nem meglepő, hogy hibrid hajtás is lesz a kocsihoz.

Forrás: Volvo

Az S90 elszakad az első S80-assal elkezdett, mára már kissé kifáradt formanyelvtől, és az XC90-hez hasonlóan

elegáns és dinamikus dizájnnal sokkolja a konzervatív Volvo-vásárlókat.

A tető lejtése miatt akár négyajtós kupénak is lehet tekinteni a limuzint, és erre utal a – fronthajtású autóhoz képest – rendkívül rövid első túlnyúlás is.

Forrás: Volvo

Megmaradt az XC90-ből ismert, jellegzetes formájú LED-es nappali menetfény a fényszórókban, amit a Volvo egyszerűen csak Thor kalapácsának nevez. Az S90 hossza 4,96 méter, a tengelytávja 2,94 méter, a hamarosan megjelenő kombi (V90) sem lesz sokkal hosszabb nála.

A svéd luxuslakások berendezését idézi a beltér Forrás: Volvo

Ugyanazokkal a

kizárólag kétliteres, négyhengeres motorokkal fogják árusítani,

mint az XC90-est, de lesz egy gyengébb, 190 lóerős, D4 jelzésű dízel és egy 200-250 lóerő körüli, T5 jelzésű benzines is. a csúcsot a több mint 400 lóerős, T8 jelzésű hibrid jelenti majd, aminek az orrában egy turbós-kompresszoros benzinmotor lesz, a hátsó tengelyét pedig egy villanymotor fogja hajtani, korlátozott hatótávval akár önállóan is.

A hátsó utasoknak sem lesz rossz dolga Forrás: Volvo

A sok természetes anyagból is épített utastér központi eleme az álló helyzetben beépített érintőképernyő, amelyen a navigációtól a hifin keresztül a klímaberendezésig minden beállítható.

Peter Mertens, a Volvo kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke beszél az új Volvo S90 bemutatóján Göteborgban 2015. december 2-án Forrás: MTI/EPA/TT NEWS AGENCY/Adam Ihse

A Pilot Assist rendszer képes a kocsit a sávon belül tartani automatikus kormányzással 130 km/h alatti sebességnél, de az is újdonság, hogy a City Safety koccanásgátló a más járműveken, gyalogosokon és a kerékpárosokon kívül már a nagytermetű állatokat is észreveszi, és megállítja miattuk az autót.