A szocialista korszak egyik nagy kedvence volt a Skoda kínálatában szereplő 110 R. Ez adta az ötletet a feltámadáshoz, és logikus lett volna Golf-alapokon újragondolni. Igen ám, de abban elöl van a motor, úgyhogy inkább a konszern egyik bestiáját, az Audi R8-at választották donornak.

Még áprilisban írtunk róla, hogy egy különleges Skodával szeretnének tisztelegni a 130 RS sportsikerei előtt. Ezt az autót nem a gyár, hanem Petr Novák formatervező álmodta meg, először a rajzasztalon. Sokan csak jópofa viccnek tartották a dolgot, viszont az autó fizikailag is elkészült, mégpedig az Audi R8 alapjaira.

Forrás: skoda-news.cz

Most végre feltöltöttek az internetre egy videót, ahol meg is hajtják, ezzel is bizonyítva, hogy nem csak egy szimpla modell, hanem tényleg működőképes darab. Nem is akármilyen, hiszen az R8 motorja dolgozik benne (igaz, a 110R kupéval ellentétben nem hátra, hanem középre beépítve).

Forrás: skoda-news.cz

A 430 lóerős TFSI V8-as szédítő menetteljesítményeket garantál. A nyitott kulisszás hatfokozatú kéziváltóval 4,5 másodperc a 100-ra gyorsítás ideje, és a drifteléssel sincs gond, hiszen az Audi R8 (és a műszaki rokon Lamborghini Gallardóhoz) összkerékhajtásához hasonlóan a nyomaték zöme hátra érkezik, és az önzáró diffivel gázadásra gyönyörűen táncba lendül a fara.  

Az önfeledt csapatást a Slovakiaringen vették fel, és az építő Hoffman & Novague cég szeretne 30 példányt készíteni, melyeket 281 ezer dollárért (kb. 80,9 millió forintos) lehet megvásárolni, a gyártás 2016 első felében indulna.

Az eredeti Skoda 130 RS versenyváltozatában egy 1,3 literes, 142 lóerőre felhúzott motor dolgozott, amivel a csupán 825 kilós kupé 190 km/h-s végsebességre volt képes. Hozzánk persze az utcai 110 R változatok kerültek 52 lóerővel, de így is vágyott autó volt. Ha kíváncsi a keleti blokk sportkocsijaira, beleértve a Wartburgokat, Daciákat és szintén feltámasztott Melkust is, kattintson erre a linkre.