Jövőre megérkeznek a négyhengeres Porschék

Porsche Boxster
Vágólapra másolva!
Sokaknak nem tetszik, de egyre több autógyártó hódol be a kisebb lökettérfogatú, turbós motoroknak, amikkel a fogyasztást és a CO2 kibocsátást igyekeznek leszorítani. Ez a hullám már a Porschét is elérte, a legkisebb sportautóknál visszatérnek a négyhengeresek.
Vágólapra másolva!

A stuttgarti székhelyű gyártó bejelentette, hogy a Boxster és annak zárt tetejű változata, a Cayman új névvel él tovább a 2016-os modellévtől. A 718-as számot kapja meg mindkét típus az eddigi neve elé, amivel a régi, 1957 és 1962 között gyártott, nyitott, szintén középmotoros versenyautóról emlékeznek meg.

Csak a sziluettet mutatták meg egy ábrán. A Porsche valaha a VW Bogár rokonsága miatt négyhengeres bokszerekkel kezdte, ilyen volt például a 356-ban, az 550-ben és a 914-ben is, igaz, még léghűtéssel Forrás: Porsche

Jövő évtől tehát 718 Boxster illetve 718 Cayman néven szerepelnek a kínálatban a Porsche legkisebb sportmodelljei, és a néven kívül kívül mást is felélesztenek velül a múltból: a négyhengeres bokszermotorokat. A kor szokásai szerint turbóval lélegeztetik őket, akárcsak a nemrég megújult 911-es hathengereseit.

Az átdolgott Boxsterről még nincs hivatalos fotó, a képen az aktuális, harmadik generáció GTS csúcsmodellje látható Forrás: Porsche

Nem is egy, hanem rögtön háromféle változatban kézsülnek az új bokszerek, a legkisebb 1,6 literes lesz, ez nagyjából 200 lóerő körüli teljesítményt nyújt majd. Várható egy kétliteres, itt már 290 lóerővel gazdálkodhat a sofőr, míg a legerősebb, 2,5 literes változatból akár 350-400 lóerő is előcsalogatható.

A kupé és roadster ráncfelvarrása nem lesz látványos, a szokott módon kicsit átrajzolt lökhárítók, lámpák és hasonló apróságok várhatók. Modernebbre cserélik az utastérben a szórakoztató elektronikát is, de a lényeg a motortében lesz. Az új négyhengeresek több nyomatékot és kisebb fogyasztást ígérnek, a tesztek fültanúi szerint a szintén bokszer Subarukénál szebb hanggal.