Több önállóságot kapnak a VW márkái a jövőben

Volkswagen, gyár, autó, kocsi, Abgasaffäre Abgase Abgasskandal Affaere Affäre Auto Industrie Automobil Automobilindustrie Betrug Volkswagen Bug Wolfsburg AIR POLLUTION auto manufacturer beschädigt betrügen carmaker cheating close ups close-up view clos
The crinkled logo of VW, Germany, city of Osterode, 20. October 2015. Photo: Frank May
Vágólapra másolva!
A Volkswagen arra törekszik, hogy a dízelbotrány ne bénító hatást fejtsen ki, hanem katalizátor legyen a cégcsoport átalakításához, modernizálásához.
Vágólapra másolva!

Matthias Müller csütörtökön, a Volkswagen központjában, Wolfsburgban tartott sajtótájékoztatóján elárulta, hogy a német közlekedési hatóság (KBA) jóváhagyta az EA189-es típusú TDI motor Európában használt három változatának megjavítására kidolgozott eljárásokat. A szervizekben végrehajtandó módosítások révén biztosítani tudják, hogy a motorok egyformán viselkedjenek normál üzemmódban és a károsanyag-kibocsátási teszteken, és megfeleljenek valamennyi törvényi előírásnak.

Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Frank May

A KBA jóváhagyása után a többi európai hatóság is pozitívan fogadta a javaslatokat a motorok megjavítására, így 2016 elején elkezdődhet a visszahívási akció.

A kétliteres EA189-es TDI-motorral szerelt gépjárműveket már januártól elkezdik visszarendelni javításra,

az 1,2 literesek javítása várhatóan a második negyedévben, az 1,6-osoké a harmadik negyedévben kezdődik.

A tulajdonosoknak nem kerül pénzbe a művelet,

és nem is kell bejelentkezniük a VW-nél, mert a társaság mindenkit tájékoztat a javításról - mondta a vezérigazgató. A művelet a tervek szerint 2016 végére befejeződik, és mind technikailag, mind pénzügyileg áttekinthető, elviselhető terheket jelent.

A kétliteres és az 1,2-es motoroknál elég egy szoftverfrissítés. Az 1,6-osoknál a szoftverfrissítés mellett be kell építeni a motor légtömegmérő berendezése elé egy úgynevezett áramlás-egyenirányító alkatrészt, egy műanyag hálót. „Ezzel az egyszerű és csekély költségű megoldással kapcsolatban gyakran felmerül, hogy miért nem alkalmazták eddig, a válasz erre a kérdésre pedig főleg abban rejlik, hogy eddig nem volt probléma az EA189-es motorokkal - mondta Matthias Müller.

Matthias Müller Forrás: AFP/John Macdougall

A vezérigazgató szerint az Egyesült Államokban a jóval szigorúbb nitrogén-oxid-kibocsátási szabályok miatt "valamivel bonyolultabb" a helyzet. A VW intenzíven együttműködik a hatóságokkal, és bemutatja a motorok megjavítására kidolgozott eljárásokat, amint jóváhagyják azokat a hatóságok - tette hozzá.

Müller hangsúlyozta, hogy a Volkswagen arra törekszik, hogy a dízelbotrány ne bénító hatást fejtsen ki, hanem katalizátor legyen a cégcsoport átalakításához, modernizálásához. Egy sor átalakítást végrehajtanak, ezek közül a legfontosabb, hogy

lazítják a központi irányítást,

az egyes márkáknak és régióknak nagyobb önállóságot biztosítanak, ami nagyobb felelősséget is jelent egyben.