A közel négymilliárd forintból megvásárolt, magyar gyártású, klímás villanybuszokat május 15-ig helyezik forgalomba.

A BKV 2016. május 15-ig húsz új, magyar gyártású, tisztán elektromos hajtású, nem troli Modulo Medio Electric típusú autóbuszt helyez forgalomba. Az alacsonypadlós, klimatizált járművek kéttengelyes, háromfázisú aszinkronmotor meghajtásúak vagy ennél fejlettebb technológiát képviselnek majd.

Modulo Medio Electric elektromos midi autóbuszForrás: evopro.hu

„A kormány 3,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt elektromos buszok beszerzéséhez a Budapesti Közlekedési Zrt-nek” – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. „A magyar buszgyártás így lehetőséget kap arra, hogy újra a világ autóbuszgyártásának élvonalába kerüljön” – tette hozzá.

Az elektromos buszok beszerzéséhez és az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges költségvetési forrást a Nemzetgazdasági Minisztérium a széndioxid-kvóta értékesítésének bevételeiből biztosítja. 

Debrecenben már 2013-ban tesztelték a teljesen akkumulátoros meghajtású, 12 méter hosszú, egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes BYD villanybusztForrás: MTI/Czeglédi Zsolt

A BKV vállalta, hogy megépíti a buszok üzemeltetéséhez szükséges töltőállomásokat, és gondoskodik a járművezetők és karbantartók képzéséről is. Varga szerint a budapesti új autóbusz-flotta mintaprojektet csak az első lépések egyike, mivel az üzembehelyezés és a működtetés során gyűjtött tapasztalatok értékelését követően az elektromos buszok akár országos szinten is forgalomba állhatnak majd.