Itt Európában elsősorban a párizsi és az egymást váltó genfi és frankfurti szalonok kapnak kiemelt figyelmet, de nem szabad elfeledkezni a Tokióban lévő kiállításról sem. Különösen igaz ez a japán gyártókra, akik számára ez a rendezvény talán a legfontosabb az évben.

A Tokiói Autószalon talán kevésbé bővelkedik európai vagy egyéb világpiacot érintő újdonságokban. Ám a túlsúlyban lévő japán belpiacos modellek között is számos érdekességet találhat a szakma és az autókért rajongó közönség. A Suzuki már meg is mutatta, mivel készül a januárban nyíló kiállításra.

Suzuki Ignis Water Activity ConceptForrás: Suzuki

Három koncepciót állítanak a színpadra, melyek mindegyike egy szériamodelleken nyugszik. Számunkra is érdekes a jövőre Európába is eljutó új Ignis, amelynek a Water Activity Concept nevű tanulmány változatát állítják ki. Ennek egy kajakot rögzítettek a tetejére, a mattszürke fényezését pedig a karosszérián több helyen megjelenő narancs színű díszcsíkokkal és szintén narancsra fújt külső tükrökkel dobtak fel, de nem feledkeztek meg az egyedi felnikről sem.

Suzuki Alto Works GPForrás: Suzuki

Felénk egész más autót árultak Alto néven, mint odaát, de az egyébként is jópofa belpiacos verzióból kreált Alto Works GP egy valódi mini hot hatch, 3,4 méteres karosszériával. A kék és zöld színekkel, valamint a matricázással a Suzuki a MotoGP versenygépét idézi meg, ráadásul még a motorháztetőt is karbonból készítették. A 610 kilós, kézi váltós autót bizonyára fürgén mozgatja a 64 lóerős, 0,66 literes turbómotor.

Suzuki Hustler Rough Road StyleForrás: Suzuki

Talán a legviccesebb a három közül a Hustler Rough Road Style. Ez az egyébként is mesefilmbe illő, dobozformájú miniautót terepjárósabb külsővel látták el. Emelt futómű, narancsszínű peremű lemezfelni, és fényezetlen műanyag alsó védőborítás jelenti az optikai tuningot, még a fényszórókra is tettek egy rácsot. A narancs-fekete kétszínű fényezés és a jópofa matricák tovább fokozzák a látványt.