Az önvezető autózás egyre közelebb és közelebb kerül a megvalósításhoz, sőt, részben már most is elérhető, legalábbis azoknak, akiknek egy Tesla Model S vagy Model X van a birtokukban. Elon Musk, a cég elnöke jelentette be, hogy elkészültek az két típus fedélzeti szoftverének legújabb verziójával, amelyet mostantól lehet telepíteni a járművükre.
Tavaly ősszel jelent meg az a 7.0-s szoftver a Model S-hez, amelytől
az autó részleges önvezető képességet kapott.
Ennek aktiválásával az autó teljesen önállóan mozgott a sávban, a gyorsítást, a fékezést és a kormányzást is az elektronika végezte, sőt, még automatikus sávváltásra is képes volt, ha a vezető kitette az irányjelzőt, és nem volt senki a szomszédos sávban.
A Tesla akkor is hangsúlyozta, hogy az önvezető funkció autópályára van optimalizálva, aztán később az is kiderült, hogy van még mit javítani a dolgon,
sok felhasználó nem kellő körültekintéssel használta az új funkciót.
Az új 7.1-es szoftver elsősorban a korábbi verzió hibáit javítja ki: a rengeteg begyűjtött felhasználói adat, valamint a saját tesztek alapján finomhangolták a robotpilótát.
Ezentúl például az automatikus kormányzás lakóövezetekben és középső sávelválasztás nélküli utakon nem lesz aktiválható. Szintén újdonság, hogy a robotpilóta bekapcsolása után
az adott úton megengedett sebességhez képest legfeljebb 10 km/h-val hajthat gyorsabban a Tesla.
Amikor egy ilyen úton kapcsolják be az automatizált vezetést, az autó magától lecsökkenti a sebességét, még a tempomat segítségével sem gyorsítható fel.
Magát az automatikus kormányzást is finomították, hogy precízebben dolgozzon az autópályás használat során, főleg a kihajtók mellett.
A sávfelismerő már akkor is képes a helyes irányt követni, ha a felfestések hiányosak vagy kopottak,
ilyenkor az elöl haladó járművet követi. Javult az első és oldalsó ütközésfelismerő rendszer működése, ezzel csökkentve a téves jelzések számát, illetve megnövelték a követési távolságot is, ami szintén a biztonságot szolgálja.
További újításként az Tesla már a járdára merőlegesen, hátrafelé is be tud parkolni magától, illetve elérhető lett a Spotify, mint streaming rádiószolgáltatás.
A tulajdonosok bizonyos „Summon” funkciókat már az okostelefonjukról is elérhetnek.
Így akár már az is lehetséges, hogy az autó távvezérelve, utasok nélkül kinyissa a garázsajtót, majd magától beálljon, és utána kikapcsolja magát. Ez ismét egy béta állapotban lévő opció, ezért a Tesla azt javasolja, hogy csak az otthoni garázsoknál próbálják ki.