A Las Vegas-i elektronikai vásár előestéjén leleplezett tanulmányautó a versenysport jövőjébe és egy új autógyártó terveibe enged bepillantást. A CES-en bemutatott FFZERO1 sorozatgyártását nem tervezik, de a cég pár éven belül szériaautókkal is előrukkol majd, amelyekkel a Teslától szeretnének vevőket elcsábítani.
Az együléses FFZERO1 egy moduláris, rugalmasan alakítható padlólemezen nyugszik, amely később a sorozatgyártású autók alapját is adni fogja. A két- és négykerék-meghajtással is kombinálható, változtatható tengelytávú platform több villanymotort is be tud fogadni.
A tanulmányautó négy villanymotorjának kombinált teljesítménye meghaladja az 1000 lóerőt, így a kocsi kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége pedig meghaladja a 320 km/h-t.
A középre helyezett, 45 fokban megdöntött vezetőülésből jó kilátás nyílik az útra, az ülésből oxigén- és vízcső kapcsolható a bukósisakhoz. Kiterjesztett valóság vetíthető a szélvédőre, míg a kormány közepébe rögzített mobiltelefon bizonyos vezetési funkciókat is képes ellátni.
A Faraday már bejelentette, hogy a szériaautóit felszereli majd azokkal a szenzorokkal, amelyek az automatizált vezetéshez szükségesek. A karbon-kompozit karosszériát úgy tervezték meg, hogy a friss levegőt a padlóba épített akkumulátorokhoz vezesse, amivel a hűtési igényt csökkentik.
A Faraday nem hagyományos üzleti modellben gondolkodik, hanem egyfajta lízingben, amely lehetővé tenné, hogy az ügyfelek a hétköznapokon egy kis, városi autót használjanak, de hétvégenként akár nagyobb családi autókat és sportkocsikat is használhatnának.
Nick Sampson, a Faraday Future vezérigazgatója úgy képzeli el az értékesítést, ahogy az ma az okostelefonokkal történik. A vásárló először a készülékért fizet, aztán a letöltött alkalmazásokért, előfizetésekért.
A Faraday Future Las Vegastól északra építi fel autógyártó és tervező központját egymilliárd dollárból, amely a tervek szerint 4500 alkalmazottnak ad majd munkát. Jelenleg a cég központja Los Angelesben van, ahol 750 embernek adnak munkát.
A cég vezetőségében Sampsonon kívül több igazgató van, akit a Teslától csábítottak át. A Faraday Future főtervezőjét, Richard Kimet a BMW i almárkájától csábították el, a mérnök az i3-ason és az i8-ason is dolgozott.