Nevethet a Budd-e néven, de lenyűgöző VW-t takar

Las Vegas, 2016. január 6. A Volkswagen német járműgyártó csoport BUDD-e elektromos hajtású autója a Nemzetközi Szórakoztatóelektronikai Kiállításon (CES) a Las Vegas-i Mandalay Bay kaszinó-szállodában 2016. január 5-én. (MTI/AP/John Locher)
Vágólapra másolva!
A Volkswagennek nagyon szüksége van valamire, amivel elterelheti a figyelmet a néhány hónapja kirobbant dízelbotrányról. Erre a feladatra mi sem alkalmasabb, mint egy új elektromos hajtású autó, amit Amerikában mutatnak be, óriási hatótávval, gesztusvezérléssel és csúcsmodern műszerfallal.
Vágólapra másolva!

Az előzetes terveknek megfelelően Las Vegas-ban a CES kiállításon debütált a német gyártó legújabb tanulmánya. Végül a magyarul nem túl szerencsés Budd-e Concept nevet kapta az újdonság, amely elektromos, icipicit a mára régi mikrobuszaira is hasonlít, összességében egy modern, szögletes egyterű.

A padlója alatt óriási, 101 kWh-s akkumulátor tárolja az energiát,

ez nagyjából négyszer nagyobb a vetélytársakénál, sőt, még a Tesla Model S legkomolyabb kivitelét is felülmúlja.

Forrás: MTI/AP/John Locher

A jókora akku egy előre és egy hátra beszerelt elektromotort táplál, ezekkel egyúttal az összkerék-hajtás is adott. Bár a végsebességet 180 km/h-ra korlátozzák, nem lebecsülendőek a 225 kW-os rendszerteljesítményű autó menettulajdonságai, alig 6,9 másodperc alatt gyorsul például százra.

A Budd-e Concept egy teljesen új platforma épül, a Modular Electric Toolkit nevű csomag kifejezetten a konnektoros rendszerű járművekhez lett kifejlesztve. Elöl kapott helyet a klíma, a fűtés és sok segédberendezés, de a Touran és a Multivan közötti méretű egyterű tanulmányként csak négyüléses.

Forrás: Volkswagen

Noha hatalmas az akkumulátora,

a 80 százalékosra való feltöltés mindössze 15 percet vesz igénybe

a megfelelő gyorstöltő segítségével. Otthon a házunk elektromos hálózatáról is tölthetjük, és a Budd-e képes vezeték nélkül kommunikálni a különböző okoseszközökkel is. Egybefüggő óriástabletekből álló műszerfala kicsit a Mercedes S-osztályt idézi, de a kezelhetőségben ez még egy lépéssel előrébb jár.

Felkészítették az induktív (kábel nélküli) töltésre is, a hatótávja pedig az aktuális NEFZ szabvány szerint 533 kilométer, vagyis villanyautó-mércével kiváló, már-már a benzineseket idézi.

Forrás: MTI/AP/John Locher

A hatalmas hűtőrács és a VW logó mellé apró LED-es fényszórópár és a gyártó elektromos autóira jellemző C-alakú menetfény teszi rögtön felismerhetővé. Hátul is megjelenik a C-forma, a lámpák is ezt a formát követik. Elsőre talán nem tűnik fel, de a tanulmányról hiányoznak a külső tükrök és az ajtókon sincs kilincs.

A külső visszapillantókat kamerák helyettesítik,

melyek képét a műszerfali kijelzőkön jelenítik meg (így volt ez a kis szériás XL1-nél is), kilincsek helyett pedig gesztusvezérléssel nyithatók és zárhatók az ajtók. A Volkswagen tervei szerint a Budd-e Concept szériaváltozata 2017-ben már megvásárolható lesz, és várhatóan benzines hibrid kivitel is készül majd belőle.