A General Motors már korábban is egyértelművé tette, hogy egy igazi gran turismo még hiányzik a kínálatából. Most Buick Avista néven már egészen közeli képet adtak arról, mire számíthatunk, ha gyártásba kerül az újdonság.

2013-ban láthattuk először az Opel Monza tanulmányautót, ami az első jel volt arra, hogy egy klasszikus 2+2 üléses túrakupéval bővítheti a General Motors a kínálatát. Most a Detroiti Autószalonon bemutatkozó Buick Avista lehet a következő lépés az e felé vezető úton. Bár amerikai márkáról van szó, azt is tudni érdemes, hogy a Buick kínálata köztudottan nagyrészt az Opelre épül, így például az Astra és az Insignia is megtalálható a tengerentúlon, más néven, enyhén módosított külsővel.

Forrás: Buick

Az Avista külsejét tekintve több ismerős Opel-vonást tartalmaz, ilyen például a hatalmas hűtőmaszk, vagy a nyíl formájú menetfénnyel ellátott LED-es fényszórók, így nem kell sok fantázia ahhoz, hogy német márkajelzéssel is elképzeljük az autót. Noha ez a kupé már szériaközelibb, mint a Monza, azért itt is vannak olyan megoldások, amelyek bizonyára nem kerülnének gyártásba.

Forrás: Buick

Így például a karbonból készült első spoiler vagy a 20 colos könnyűfém felni szett is valószínűleg a költségcsökkentés áldozatául esne. Ám talán a külsőnél is különlegesebb a belső, a formatervezett bőr-alumínium üléseken kívül a teljesen digitális műszerfal sem szokványos.

Főleg úgy nem, hogy a képernyők teljesen háromdimenziós képet vetítenek a sofőrnek. A középkonzolon, a váltó elé, döntve beépített kijelzőről lehet használni a fedélzeti multimédiás rendszert. Érdekes és szép részlet, hogy a küszöbön lévő, az autó nevét tartalmazó alubetét az első ülések oldalára is felfut. A minél kényelmesebb utazásról aktív menetzajkioltó rendszer és ionizáló, aromaterápiás légkondicionáló gondoskodik.

Forrás: Buick

A hajtást a Monza hibrid rendszerétől eltérően egy biturbós, háromliteres, benzines V6-osra bízták. A 400 lóerős motor start-stop rendszerrel és hengerlekapcsolással is rendelkezik, az erejét egy nyolcfokozatú automatikus váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Egyelőre nem árulták el, mikor lehet szériaautó a Buick Avistából, de ha ez megtörténik, akkor valószínű, hogy Opelként az öreg kontinensen is viszontláthatjuk majd.