A Ford a Detroiti Autószalonon mutatta be a Fusion a ráncfelvarrás utáni változatát, ami ezért érdekes nekünk, európaiaknak, mert ezek a módosítások két éven belül az európai Mondeót sem fogják elkerülni.
Persze arra nem vennénk mérget, hogy a vélhetően nem túl takarékos, új, 2,7 literes biturbó V6-os benzinmotort Európában is kínálni fogják, nálunk inkább az erős dízeleket keresik a vásárlók. Pedig az új motor 325 lóerejével és 475 Nm-es nyomatékával igen jó menetteljesítményeket biztosít az autónak, a Ford szerint még a BMW 340i-t is lenyomja.
Amerikában Fusion Sport néven árulják majd ezt az összkerékhajtású kivitelt, amely a 2.7 V6 EcoBoost feliraton felül 19 colos felnijével, feketére fényezett hűtőrácsával és négy kipufogóvégével is hirdeti erejét.
Ehhez a motorhoz hatfokozatú automatikus váltó és folyamatosan változó csillapítású futómű is jár. Utóbbi különlegessége a kátyúfelismerő-rendszer: ha a Fusion azt érzékeli, hogy az egyik kereke egy nagyobb lyukba hajtott, akkor a másodperc törtrésze alatt felpuhítja a csillapítást, hogy a lehető legkisebb ütés jusson el az utasokig, és, hogy az autó is a lehető legkisebb kárt szenvedje.
Külsőleg csak szerényebb változásokat vehetünk észre, hozzányúltak a lámpákhoz elöl-hátul, változott az Aston Martinról másolt hűtőmaszk, és első lökhárító is, amelyben már LED-es ködlámpák világítanak. Belül már a legújabb SYNC 3 multimédia rendszer üzemel, javítottak a tempomaton, a gyalogosvédelmen és a parkolássegítőn is.