Tízsebességes szörny a pickupok új királya

Ford Raptor
Vágólapra másolva!
Dinoszauruszról nevezték el, de őskövületnek semmiképp sem mondható az új, immár duplakabinos fülkével is kapható Ford Raptor. Turbómotorja legalább 500 lóerős, tízfokozatú az automataváltója, a futóműve pedig akkor van csak igazán elemében, ha elfogy alóla az épített út. 
Vágólapra másolva!

Míg a magyar kisvállalkozóknak a dízelmotoros Ranger a (Ford) pickupok netovábbja, addig az Egyesült Államokban hagyományosan a kapitális F-sorozatból válogatnak az ügyfelet. Nem is keveset, hosszú évek óta ez a típus áll az összesített (személyautó és haszonjármű) eladási listák élén, és a világ legnépszerűbb autói közé is beverekedte magát.

Forrás: Ford

A sorozat legnépszerűbb, F150 kódjelű kiviteléből tavaly ilyenkor, Detroitban mutatkozott be az csúcsragadozó sportmodell Raptor néven, idén pedig ugyanerre a kiállításra már elhozták a sokkal használhatóbb duplakabinos, négyajtós változatot is.

Ezek a kőkemény és gyors sivatagi versenyek (Baja) szellemében készülnek,

megerősített futóművel és brutális rugóutakkal. Ki is szélesítik a sima F-150-hez képest, a 17 colos szegecselt felniken alacsony nyomáson is használható BF Goodrich terepgumik feszülnek.

Forrás: Ford

A brutális fellépésű, duplakabinosként közel 3,7 méteres tengelytávú Raptor közel fejmagasságban húzódó motorházteteje alá V8-as benzinmotort képzelnénk el, és ezzel nem is járnánk messze a valóságtól, hiszen a rövid kivitelekben valóban egy 6,2 literes blokk dübörög 411 lóerővel. Ám az új, négyajtós kivitelnél ennél is tovább mentek a tervezők: megkapja az új Ecoboost motort, igaz, kettővel kevesebb hengerrel és 3,5 literes lökettérfogattal.

Forrás: Ford

Csakhogy a turbós V6-os motor (amely a középmotoros GT-ből ismerős) legalább 500 lóerőt fog teljesíteni tengernyi nyomaték mellett, és

vadonatúj, tízsebességes automataváltóhoz kapcsolódik.

Ennyi sebességfokozatot egyébként az autóiparban csak a Lexus kínál. A menetteljesítményekről nincs információ, de az biztos, hogy a hátul sperr-, elöl pedig felárért Torsen-diffis Raptor nem ismer akadályt.

Forrás: MTI/AP/Carlos Osorio

Nálunk természetesen nincs olyan sivatagos terep, ahol tartósan 160 km/h-s sebességgel lehetne rombolni vele árkon-bokron át, de valószínűleg így is sokakat lenyűgöznek majd a képességeit. Mivel méretében és fogyasztásában sem igazán illik az európai igényekhez, nem forgalmazzák hivatalosan, de magánimportban természetesen be lehet majd hozni, haszonjármű lévén regisztációs adó- és áfamentesen.