Az elmúlt tíz év legszexibb Fiatja

Fiat Abarth 124
GENEVA, SWITZERLAND - MARCH 01: Abarth presents its new model automobile during the first press day of the 86th Geneva International Motor Show in Geneva, Switzerland on March 1, 2016. Fatih Erel / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Genfben bemutatkozott a Fiat 124 Spider sportváltozata. Sokat ígér, de meg is kérik az árát.
Vágólapra másolva!

Abarth-változatban is bemutatkozott az új Fiat 124 Spider a Genfi Autószalonon, az autó fejlesztéséhez az Abarth Racing Team szakemberei adták a visszajelzéseket. A kabrióhoz alapáras a részlegesen önzáró differenciálmű, a súlyeloszlása tökéletes.

Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Fatih Erel

Az első és hátsó tengelyre is a tömeg 50 százaléka jut, ez a tömeg a könnyúsúlyú anyagok használatának hála ráadásul meglehetősen alacsony: mindössze 1060 kilós az autó. Az Abarth Spider egy lóerejére mindössze 6,2 kilogramm jut, ez a Fiat közleménye szerint új mércét jelent a sportos roadsterek kategóriájában.

Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Fatih Erel

Gyakorlatilag egyetlen alkatrész sem maradt változatlan az autóban, az Abarth mérnökei mindent a saját ízlésük szerint alakítottak át. A géptető alatt az 1,4-es MultiAir turbómotor 170 lóerős változata dolgozik, a legnagyobb nyomatéka 250 Nm.

Forrás: Fiat

Százas tempóra 6,8 másodperc alatt gyorsul a kabrió, a végsebessége 230 km/h. A sportos karakter további kidomborítása érdekében a hátsókerék-hajtású sportkocsi Record Monza névre keresztelt sportkipufogót is kapott.

Forrás: Fiat

Míg az alap 124 Spider Németországban már 24 ezer eurótól (7,4 millió forint) kapható lesz, a sportváltozat árazásánál kicsit megszaladt a ceruza: kereken 40 ezer eurót (12,3 millió forint) kérnek érte.

Ez a kocsi várhatóan csak keresztben fog közlekedni a murvás gyorsaságikon Fotó: Gulyás Péter

Genfben a raliváltozatról is lerántották a leplet, amelybe már nem az 1,4-es, hanem egy 1,8 literes turbómotort tettek 300 lóerővel. A fehér magnézium felnik, a plusz fényszórók, a kéttónusú fényezés és a matricázás harcissá tették a megjelenést, remélhetőleg a hangra sem lesz panasz.

Keménytetőre cserélték a vászontetőt Fotó: Gulyás Péter

Az utastér egyáltalán nem hasonlít a szériaváltozatéra: versenyülés, bukócső, digitális műszerfal, szekvenciális, kormányfüles váltó és hidraulikus kézifék jellemzi.

Igazi versenyautó belül is Fotó: Gulyás Péter

Természetesen a vászontetőt is kemény műanyag tetőre cserélték. A 150 ezer euróba kerülő versenyváltozat a Toyota GT86-ossal csak majd össze jövőre a ralipályákon.