Schumacher a magyar versenyzőlány példaképe

2016.04.12. 19:09

Keszthelyi Vivien bő két évvel ezelőtt kezdte a pályafutását, eddigi az európai Swift kupában szerepelt. Most beválasztották az Audi új tehetségkutató programjának első három tagja közé.

A dél-afrikai Sheldon van der Linde és a dán Nicklas Nielsen mellett a mindössze 15 esztendős Keszthelyi Vivient is beválasztották az új Audi Sport Racing Academy első három tagja közé. A német autógyár azzal a céllal indította tehetséggondozó programját, hogy a felfedezettjeit a közbenső lépcsőfokokon – az Audi TT Cup-on és az R8 LMS Cup-on – végigsegítve eljuttassa a DTM-ig, sőt akár a WEC-ig is.

Keszthelyi Vivient felkarolta az AudiForrás: Farkas Péter - Origo

A fiatalok többek között a márka tavaly átadott neuburgi sportközpontjában, valamint különböző európai pályákon csiszolhatják majd a vezetési képességeiket az Audi RS és R modelljeinek volánjánál, de

kétéves képzésük a testedzésre és a helyes táplálkozásra éppúgy kiterjed, mint az autók műszaki hátterének megértésére.  

Mindegyikük felkészülését két-két mentor felügyeli, a magyar lányra Rahel Frey és Sepp Haider vigyáz majd.

Mivel 16 éves kor alatt magában a TT Cup-ban még nem indulhat, Keszthelyi Vivien az idén az OXXO Motosportot képviselve a Közép-európai Zóna Túraautó Bajnokságban fog szerepelni egy kupás Audi TT-vel, amelyet 2,0-literes, turbófeltöltős, 340 lóerős motor hajt. Sok riválisának erősebb autója lesz, ezért az összetett 8-10. helyének megszerzése számára a cél.

Keszthelyi Vivien még 2013-ban, a Red Bull Ringen tett látogatás során kapott kedvet a versenyzéshez. „Akkor láttam a Suzuki kupát, és úgy voltam vele, hogy ki szeretném próbálni, mivel nem is tűnt annyira veszélyesnek" – mesélte az Origónak. „Egész kicsi korom óta érdekeltek az autók, nem is nagyon barbiztam." Novemberben, nem egész 13 évesen már tesztelhetett egy kupás Szuzukit – bár életében akkor vezetett először autót, és nem is gokartozott előtte, azt mondja, rögtön megtanult sebességet váltani.

A 320 lóerős Audi TT Cup, Keszthelyi idei versenyautójaForrás: Farkas Péter - Origo

Az elmúlt két évben pedig a Swift Cup Europe-ban indult, ahol tavaly az abszolút 3. helyet kaparintotta meg. „Előny, hogy első kerék meghajtású, zárt karosszériás autóval kezdtem el vezetni" – véli. „A gokart teljesen más világ, az a formaautókhoz van közel, a Suzuki inkább a túraautókhoz."

Az ifjú hölgy példaképe Michael Schumacher,

mivel elég sok balesete volt, mégsem adta fel soha."

Előbb-utóbb szeretne a DTM-ben versenyezni, mindenekelőtt azonban majd a TT Cup-ban kell kipróbálnia magát, amire legkorábban jövőre kerülhet sor, ha az idén elég jó teljesítményt nyújt. Jelenleg magániskolába jár, különben nem lenne elég ideje a sportolói pályafutására.

„Szerintem egy lány ugyanazt meg tudja csinálni, mint egy fiú, csak el kell döntenie fejben, hogy mit szeretne az élettől" – felelte a kérdésre, hogy nem érzi-e hátrányos helyzetben magát. „Ha profi autóversenyző szeretne lenni, nincs ideje arra, hogy fiúzzon, vagy bármi más vegye el az energiáját. Én is teljesen a motorsportra koncentrálok."

Lány létére agresszív pilótának tartja magát, s noha már nagyobb balesete is volt – tavaly ripityára tört egy Suzukit a Salzburgringen (lásd fent!) –, azt állítja, az autóban nem érez veszélyt. Úgy érzi, az Audinál is meglepődtek, amikor egy videón látták, hogy alig 14 évesen milyen kemény, fél órán keresztül tartó, koccanásokkal tarkított kerék-kerék elleni csatát vívott egy ellenfelével a Slovakiaringen. Így aztán nincsenek kétségei afelől, hogy képes lesz érvényesülni ebben a még mindig a férfiak által uralt sportban. „Aki szereti csinálni, megtalálja benne a helyét" – jelentette ki.