A Pekingi Autószalonon mutatta be az Audi a Győrben készülő TT RS új generációját.

Alaposan áttervezte a TT RS 2,5 literes, öthengeres turbómotorját az Audi, az acél helyett immár alumínium blokkos egység tíz kilóval könnyebb elődjénél. De nemcsak ettől lett sokkal sportosabb autó a TT, hanem attól is, hogy a teljesítménye 60 lóerővel nőtt: az adatlapon mostantól 400 lóerő szerepel 480 Nm-es csúcsnyomaték mellett.

Forrás: Audi

A kupéként és kabrióként is rendelhető autóban hétfokozatú duplakuplungos váltó dolgozik, kézi váltó opcióként sem elérhető. A kupé 3,7, a kabrió a merevítések miatti nagyobb tömeg miatt 3,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.

Forrás: Audi

Csak viszonyításképpen: a több mint 500 lóerős Audi R8 is "csak" 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a TT RS-ből még el sem készült a néhány lóerővel erősebb Plus kivitel...

Forrás: Audi

Az Audi újrahangolta a felfüggesztéseket, illetve egycentis ültetést is kapott a szokásosan sportos karosszériacsomaggal készülő autó. Európában ősszel indul az értékesítés.