Alig lettek olcsóbbak az elektromos autók 

A Volkswagen legnépszerűbb elektromos autói: Az e-Up! és az e-Golf.
Vágólapra másolva!
Egy friss felmérés azt mutatta ki, hogy a tisztán elektromos hajtású kocsik átlagosan 41 százalékkal kerültek többe tavaly Németországban, mint a normál motorral rendelkezők, ami alig kisebb a 2014-es különbségnél.
Vágólapra másolva!

Az IFUA Horváth & Partners felmérése szerint a korábbi években sokkal gyorsabb volt az elektromos kocsik árcsökkenése, mint idén. A 2010-ben Németországban üzembe helyezett villanyautók átlagosan még több mint 100 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományosak,

2014-ben pedig már csak 45 százalék volt az árkülönbség.

Ehhez képest nem jelent érzékelhető változást a tavalyi 41 százalékos eltérés.

A Volkswagen elektromos autói: az e-Up! és az e-Golf Forrás: Volkswagen

Magyarországon sem volt lényeges árváltozás, a legnagyobb darabszámban értékesített Nissan Leaf listaára 2014 óta gyakorlatilag nem módosult, ahogy a BMW i3-asé és a VW e-Golfé sem.

A Golfból minden van

Jelenleg az egyetlen olyan autótípus, amiből benzines, elektromos és benzines-elektromos hibrid is létezik, a Volkswagen Golf. A 110 lóerős 1.2 TSI Trendline 5,39 millió forintba, a 115 lóerős elektromos e-Golf 11 395 710 forintba, a 204 lóerős hibrid Golf GTE 11 871 960 forintba kerül.

Ha az elmúlt három év trendje folytatódik, akkor 2020-ra átlagosan mintegy 16 százalékkal lesznek drágábbak a villanyautók a hagyományos kocsiknál. Ahhoz azonban, hogy áttörés következhessen be az elektromos autók eladásában,

10 százalék alá kellene csökkennie az árkülönbségnek

- állítják a szakértők.

Valamelyest jobb a helyzet a hibrid járműveknél - amelyekben a belső égésű motor mellett elektromotor is van -, ezek átlagosan mintegy 25 százalékkal drágábbak a hagyományosaknál.

Az elektromos autók üzemeltetése olcsóbb, mint a benzineseké, de az olajárak zuhanása miatt már nem annyival, mint korábban. Jelenleg hagyományos belsőégésű motorral gyártott kocsival

2,4-szer drágább egy kilométert megtenni

Németországban, mint egy villanyautóval, míg 2012-ben még csaknem 3-szor drágább volt.

Az elkövetkező években azonban várhatóan ismét növekszenek az olajárak, az elektromos autók hatékonysága pedig javul, ami az üzemeltetést tekintve a villanyautók malmára hajtja a vizet.