Az IFUA Horváth & Partners felmérése szerint a korábbi években sokkal gyorsabb volt az elektromos kocsik árcsökkenése, mint idén. A 2010-ben Németországban üzembe helyezett villanyautók átlagosan még több mint 100 százalékkal voltak drágábbak, mint a hagyományosak,
2014-ben pedig már csak 45 százalék volt az árkülönbség.
Ehhez képest nem jelent érzékelhető változást a tavalyi 41 százalékos eltérés.
Magyarországon sem volt lényeges árváltozás, a legnagyobb darabszámban értékesített Nissan Leaf listaára 2014 óta gyakorlatilag nem módosult, ahogy a BMW i3-asé és a VW e-Golfé sem.
A Golfból minden van
Jelenleg az egyetlen olyan autótípus, amiből benzines, elektromos és benzines-elektromos hibrid is létezik, a Volkswagen Golf. A 110 lóerős 1.2 TSI Trendline 5,39 millió forintba, a 115 lóerős elektromos e-Golf 11 395 710 forintba, a 204 lóerős hibrid Golf GTE 11 871 960 forintba kerül.Ha az elmúlt három év trendje folytatódik, akkor 2020-ra átlagosan mintegy 16 százalékkal lesznek drágábbak a villanyautók a hagyományos kocsiknál. Ahhoz azonban, hogy áttörés következhessen be az elektromos autók eladásában,
10 százalék alá kellene csökkennie az árkülönbségnek
- állítják a szakértők.
Valamelyest jobb a helyzet a hibrid járműveknél - amelyekben a belső égésű motor mellett elektromotor is van -, ezek átlagosan mintegy 25 százalékkal drágábbak a hagyományosaknál.
Az elektromos autók üzemeltetése olcsóbb, mint a benzineseké, de az olajárak zuhanása miatt már nem annyival, mint korábban. Jelenleg hagyományos belsőégésű motorral gyártott kocsival
2,4-szer drágább egy kilométert megtenni
Németországban, mint egy villanyautóval, míg 2012-ben még csaknem 3-szor drágább volt.
Az elkövetkező években azonban várhatóan ismét növekszenek az olajárak, az elektromos autók hatékonysága pedig javul, ami az üzemeltetést tekintve a villanyautók malmára hajtja a vizet.