Egyszerűbbek lesznek az új KRESZ-szabályok, az átfogó módosítások befejezése csaknem négy éve húzódik. Felmerült, hogy esetleg az egész országot újra KRESZ-vizsgára küldik, ez a feltételezés azonban az ORFK és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint is alaptalan.

Az Origo is beszámolt arról, hogy a régóta készülő új KRESZ-ben változtatni akarnak például a sebességhatárokon is. Az autópályán gyorsabban hajthatnak majd a teherautók, a 80-as sebességkorlátozást 90-re emelik, az információs táblák kihelyezésénél pedig nagyobb szabadságot kapnak az önkormányzatok, és az új KRESZ életbe lépése előtt változhatnak egyes várakozási és megállási szabályok is.

Mindenki mehet vissza vizsgázni? Gyorsan cáfolták a híreketForrás: NKH

A Magyar Nemzet szerint lassan négy éve húzódik az átfogó KRESZ-módosítás befejezése. Kozma Péter közlekedési jogász szerint a késlekedés oka lehet, hogy 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek szerint az új törvény hatályba lépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből. A rendőrség nem tud ilyen állításról.

Az ORFK soha nem mondott ilyet
A cikk megjelenése után a rendőrség közleményt adott ki. "A Magyar Nemzet július 18-án megjelent lapszáma 2. oldalán az "Új KRESZ – csigatempóban" című cikkében, illetve az azt átvevő számos médiatartalom-szolgáltató valótlanul híreszteli, hogy az ORFK szóvivője 2014-ben arról nyilatkozott, hogy a KRESZ esetleges módosítását tanfolyam végzéséhez és újabb vizsgához kötné a jogalkotó. Ilyen nyilatkozatot az ORFK szóvivője 2014-ben, 2014 előtt, és azóta sem tett." (Police.hu)

Sőt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint sincsenek ilyen tervek. Kiss Anita, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtófőnökének hétfő délután kettőkor kiadott nyilatkozata szerint a KRESZ áttekintése régóta tart, és még akár egy-másfél év is eltelhet, mire a szabályok módosulnak. A KRESZ módosítására vonatkozó javaslatokról folyamatosan egyeztetnek az érintett minisztériumokkal, szakmai szervezetekkel.

Az NFM sajtófőnöke a jelenleg napirenden lévő javaslatok között említette, hogy a környezetkímélő elektromos autók elterjedését segítenék, ezek a járművek behajthatnának a buszsávba,a környezetvédelmi övezet tábla rájuk nem vonatkozna.

Autópályán és autóúton torlódás esetén mindenkinek használnia kellene az elakadásra figyelmeztető lámpajelzést,illetve valóban szó van a sebességhatárok emeléséről azokon az utakon, ahol minden körülmény ezt megengedi, például jó minőségű az út, kevés baleset történik. Ezeken a helyeken a személyautók és teherautók is magasabb sebességgel mehetnének, ennek mértéke az egyeztetésektől is függ.

De szó sincs arról, hogy bárkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből - szögezte le Kiss Anita.