Így vezekel a VW-konszern a dízelbotrányért

audi e-tron quattro
Static photo, Colour: electric green
Vágólapra másolva!
Az Audi az elektromos autók részarányát egynegyedre növelné eladásaiban 2025-ig a Volkswagen emissziós botránya miatti stratégiaváltás keretében. 
Vágólapra másolva!

A BMW-t leszámítva a német prémiummárkák eddig nem mutattak nagy lelkesedést az elektromos autók fejlesztése iránt. A BMW, a Mercedes-Benz és az Audi sorrendben a 12., a 14. és a 22. helyet foglalja el a hibrid és elektromos autók globális értékesítési rangsorában. A listát a három nagy japán gyártó, a Toyota, a Honda, a Lexus és a Nissan vezeti.

Az elektromos hajtású e-tron quattro SUV szériaváltozata már biztos, hogy 2018-ban érkezik Forrás: Audi

Az Audi viszont ezentúl kutatási-fejlesztési beruházásainak egyharmadát az elektromos hajtásláncok, a járműelektronikai digitalizáció és az autonóm technológia fejlesztésekre szánja. Tavaly az Audi 4,24 milliárd eurót fordított kutatás-fejlesztésre.

Az Audi 2015-ös 1,8 milliós eladásaival számolva tehát a terv legkevesebb évi 450 ezer elektromos autó értékesítését irányozza elő. Figyelembe véve a forgalom valószínű növekedését is, az Audi így akár a Tesla egyik legnagyobb konkurensévé is válhat, amely 2020-ra évi 500 ezer autó értékesítését tervezi.

Az európai autóipari szövetség, az ACEA adatai szerint 2015-ben az Európai Unió és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) területén 14,2 millió autót helyeztek forgalomba. Ebből 186 ezer volt elektromos és 234 ezer hibrid.