Ott, ahol a lakott terület vége tábla áll, tiltott zóna kezdődik a legtöbb elektromos autónak. Így tartja legalábbis a közvélekedés, a hatótávokat elnézve nem is alaptalanul, de ha nem kell rohanni, és meg tudjuk tervezni a töltést, nem öngyilkosság útnak indulni. A Turbometál blog csapata egy Nissan Leaf-fel vette célba Olaszországot.

Sokan ismerik ötletes és profi autós videóiról a Turbometal csapatát, és ezúttal a bloggerek hosszabb túrára indultak: a május végi Bajnokok Ligája döntőt vették célba, ami ezer kilométeres utat jelent. Nem szokványos autót választottak, hanem a Nissannal együttműködésben egy Leafet, ami arról híres, hogy egy csepp benzint sem fogyaszt, viszont a hatótávja 199 (illetve 30 kWh-as akkuval 250) kilométer- óvatosan hajtva. Mivel tőlünk nyugatra sem terem gyorstöltő minden bokorban, így gondosan meg kellett tervezni a kirándulást, de a többiről meséljen a napokban bemutatott, néhol reklámízű, a hátrányokat nem taglaló, de érdekes, és a villanyautózással alapvetően jó ügyet szolgáló road moive: