A német autóklub több ütközés elemzése után azt állítja, hogy az oldallégzsákok nem biztosítanak megfelelő védelmet az utasoknak.
Az ADAC szakértői szerint az oldallégzsákok aktiválódnak ugyan oldalütközéseknél, de sokszor nem sokat érnek a sérülésekkel szemben. Ilyen ütközéseknél ugyanis gyakran előfordul, hogy a vezető vagy az utas (az ütközés helyétől függően) oldalirányban kicsúszik az övből.

Ennek következménye súlyos fej- vagy mellkassérülés lehet, sőt ha ketten ülnek elöl, a két tehetetlen test is kárt tehet egymásban. További probléma, hogy ugyan minden harmadik súlyos oldalütközés az utasoldalon történik, a biztonsági rendszerek úgy vannak kialakítva, hogy a vezetőoldalon biztosítsanak optimális védelmet.
Az ADAC szerint megoldás lehet, ha a jövőben légzsákokat építenek a középkonzolba, ezek több súlyos sérülést is megakadályozhatnak. A szervezet javasolja a törésteszt-előírások módosítását is.