Toyota C-HR: csendesebb, mint egy horkoló nyúl

2016.11.14. 14:55

Csütörtökön este egy divatshow-val fűszerezett VIP-esten tartotta a Toyota a legújabb crossover magyarországi premierjét. Valószínűleg a Várkert Bazárban tartott exkluzív buliba sikerült mindent bepréselni, amit egy ilyen eseménybe lehet: volt itt céges alelnök, Sebestyén Balázs, Dobó Kata, Király Viktor-minikoncert, továbbá Nubu-divatbemutató (amely egyébként szintén exkluzív premier volt), meg libamáj, meg kiváló, díjnyertes pálinkák, gin-tonic, pezsgő. Ja, meg az új C-HR.

Bár rutintalanul könnyen azt gondolhatnánk, hogy egy ilyen rendezvényen kirongyrázzák belőlünk a szuszt, hiszen ha egy menő márka egy menő helyre hív minket, és azt kéri, hogy legyünk elegánsak, akkor ott minden csillogni fog. Szerencsére azonban mindig is lesznek közöttünk olyan renitensek, akik a meghívókba írt "elegáns öltözet" szavakat a lehető legszabadabban értelmezik, és nem az elegancia felé teszik meg bátortalan és önálló lépéseiket. Úgyhogy bár a megjelent illusztris társaság igyekezett eleget tenni a kérésnek,azért akadtak páran, akiknek köszönhetően egyszerűen elképzelhetetlen volt, hogy alulöltözötten érkezzünk. 

Ennél egyébként csupán azért lehet leragadni, mert hiszen mégiscsak egy divattal nyakon öntött hétvégét vezetett fel a Toyota a Várkert Bazárban. 

Szóval remegő kezeinkben szorongatott poharunkkal (amelyben meglepő módon édes pezsgő lötyögött) helyet foglaltunk a szép nagy helyiségben, ahol este nyolc után nem sokkal, a hatalmas kivetítőn egy 30 másodperces, nagyon látványos, amerikai akciófilmes visszaszámlálás kezdődött. Ám a nagy truváj a dologban nem az volt, hogy egy ilyen nagyon meggyőző animáció után Harrison Ford egy biciklivel átugrat a LED-falon, hanem az, hogy megjelent a mindig fess Sebestyén Balázs, hogy a maga módján elkedélyeskedjen egy kicsit. De tényleg csak egy kicsit. Ezért egyébként plusz pont jár neki. Mármint, hogy nem vitte túlzásba. Jelenlétének apropója csak úgy zárójelben az, hogy ő maga egy hibrid Lexust hajt a polgári hétköznapjain. 

Így pózolt a C-HR a hazai premierenFotó: Polyák Attila - Origo

Szóval Balázst követően megnéztünk egy kisfilmet, de mondjuk inkább reklámfilmnek, és ezeket tényleg úgy csinálják meg, hogy az ember egészen bánatosnak érezze magát, hogy a képen látható tárgyakat még nem birtokolja. Én sem éreztem jobban magam amiatt, hogy nemhogy C-HR-em, de még Toyotám sincs. Sőt. Szóval ment a francia Gesaffelstein-szerű techno, amivel együtt ütemesen bólogattam én is és ütemesen potyogtak a könnyek is a szemeimből.

Amikor már végképp az ámulat és az ordító, fájó hiány harca volt az, ami kezdett maga alá temetni, megjelentek a színpadon a Toyota prominensei, Alain Dujardyn és László Richárd. Előbbi a Toyota Central Europe alelnöke, utóbbi pedig a magyarországi igazgató. Nem tudtam nem odafigyelni arra, amit beszéltek, és nem csak azért, mert mindenképpen összeszedettebben beszéltek, mint mondjuk Elon Musk. 

Hanem azért, mert elmondták, hogy 10 millió Toyotát gyártottak le egy év alatt. Ezzel egyedüliek ezen a bolygón, 

vagyis a Toyota a legnagyobb autógyár ebben a naprendszerben. Meg egyébként ők adják el a legtöbb hibridet is. Talán így már nem is meglepő az, hogy a Toyota a legértékesebb autómárka és a világ ötödik legértékesebb márkája. Olyanok előzik meg, mint a Google, Apple, Coca-Cola és Microsoft. Ha én Toyota-alelnök lennék, akkor minden beszédet, üzleti találkozót, baráti összejövetelt, családi rendezvényt, lefutott margitszigeti kört azzal kezdenék, hogy a fenti sorokat elszavalom. 

Az már szinte csak lábjegyzetbe való gondolat, hogy hat új típust dobott a piacra a Toyota 2016-ban és egyébként 50 százalékkal nőttek az eladásaik. 

Nem tudtunk nem odafigyelniFotó: Polyák Attila - Origo

Na, és akkor itt van ez a C-HR. Nem elég, hogy letarolták a világ autópiacát, toronymagasan vezetnek, erre még mindig előjönnek valamivel. Most ugye a C-HR-rel. Ami baromi jól néz ki. De tényleg. 

Azt mondják, hogy a gyémánt volt az, ami megihlette a formatervezőket. Na már most felőlem akár csabai házikolbász is lehetett volna, tök mindegy,  mert egyszerűen elképesztően szexi az, amit a Toyota mérnökei megálmodtak. Full hibrid, tehát csendesebb, mint egy horkoló nyúl. Már persze csak addig, amíg el nem kezdjük kimasszírozni magunkból a lelket a JBL hangcuccal. Hatmilliótól már a miénk, de hogyha telerogyasztjuk extrákkal, mint egyszeri karácsonyozó a fenyőfát, akkor sem futunk 9 millió fölé.

Nem egy horkoló nyúl, naFotó: Polyák Attila - Origo

A Toyota úgy akarta érzékeltetni azt, hogy ők most tényleg valami nagyon szexit és trendit tolnak az aszfaltra, hogy megnyerték az egyik legmenőbb magyar dizájner márkát, a Nubut, hogy a C-HR premierjén mutassák be ők is az épp aktuális kollekciójukat. Megmondom őszintén, hogy bajban voltam. Mert bár el-elbólogattam a muzsikára, amíg a modellek hipnotikusan fel- és alá billegtek meg catwalkoltak a kifutón, meg talán meg tudtam fogalmazni egy-két gondolatot, hogy mit is láttam, de a gondolataim nem nagyon jutottak messzebb annál, hogy örömteli sóhajjal fogadtam a látottakat, azaz azt, hogy nem ilyen nehezen értelmezhető haute couture extremitásokkal borzolták az idegeimet.

Aztán belefutottam Kovács Adélba, a Nubu tervezőjébe. Tőle tudtam meg azt is, hogy az itt látott darabokat még nem mutatták be korábban Magyarországon. Az őszi-téli kollekciójukat vonultatták fel, kiegészítve, ahogy fogalmaz, egy kis holiday-vonallal. "Ez azt jelenti, hogy a kollekcióba ilyen karácsony előtti, kifejezetten ünnepélyesebb darabokat is teszünk, amelyekben vannak ilyen csillogós, flitteres anyagok. Meg aztán ott vannak a nagyon szép festett szaténanyagok, amelyeken fújt virágminta volt. Bemutattuk az irha- és szőrmekollekciónk részeit is. Szóval ezek teljesen friss darabok voltak". Adél azt is elárulta, hogy a bemutatón látott ruhák szinte kivétel nélkül már bent vannak a boltjaikban is. Megtudhattuk azt is, hogy a kollekcióhoz az ihletet ezúttal Nádler István kortárs magyar képzőművész munkái adták - méghozzá csíkok formájában. "Ez a színre szín, ami azt jelenti, hogy Nádler feketére fest feketével. A különböző ecsetvonások határozzák meg a mintákat, a csíkokat azzal, hogy másként esik rájuk a fény - így láthatjuk csíkosnak a műveit. Ezt próbáltuk különböző módon megjeleníteni. Például pihéket varrtunk a ruhákra, vagy olyan anyagot használtunk, amely dombormintásan kötött, illetve a sok csík". 

De hogy vajon mi a közös a Nububan és a Toyotában? "A dizájnhoz való hozzáállás és a jól átgondolt, mégis frissnek ható koncepció." 

Kovács Adél tudósítónknak válaszol éppenFotó: Polyák Attila - Origo

Alighogy ezt megbeszéltük Adéllal, máris Király Viktor perdült a színpadra másodmagával, Szabó Marci gitárossal. Megnéztünk persze egy kisfilmet, amelyben az énekes ismerkedik a Toyota C-HR-rel és amelyben nagyon szereti a járgányt. Élőben, nekünk még annyit tett hozzá az ott elhangzottakhoz, hogy "nagyon össze van rakva" az autó. Aztán énekelni kezdett. Kiderült, hogy a félplayback produkciók egyik veszélye az, ha nem indul el a zenei alap. Mint ahogyan az megesett most is. Ám Viktor becsületére váljék, hogy pont ennek a technikai bakinak köszönhetően érte el azt, hogy még én is kipillantsak a cinizmus sűrű felhői mögül és elégedetten csettintsek egyet a nyelvemmel.

Bár a CD beragadt, ő egy percig nem zavartatta magát, elmesélte, hogy annak idején kölyökkorában, New Yorkban iszonyatosan nagy rappernek hitte magát, ennek emlékére szólt is Marcinak, hogy kísérje hát őt egy szál gitárral és elénekelte mindannyiunk kedvenc lazulós, éjfekete ringatózósát, a No Diggity-t a kilencvenes évekből, de méghozzá hogy! Be kell vallanom, hogy meggyőzött a srác, na. Dögös volt nagyon, úgy meg aztán pláne, hogy a háttérben világított hozzá egy Toyota C-HR. Bár hibrid, de talán az egyik első olyan hibrid, amelyből nyugodtan dorombolhat mondjuk a jó öreg Drake Brooklyn szélén. Senki nem fog leszólni, jönnek a robbanós ökölpacsik.

Nagy rappernek hitte magátFotó: Polyák Attila - Origo

Viktor produkcióját követően pedig jött az este egyik leghálásabb része, vagyis az állófogadás, ahol értő kollégáimmal végigszakértettük a jelen lévő csodálatos, díjnyertes pálinkakínálatot, időnként leöblítve egy-egy kiváló ginnel és tonickal. A többi pedig már egyrészt történelem, másrészt pedig az emlékezet homályába vész, amelyen egyedül a C-HR gyémánt izzósora dereng át. Legalábbis azt hiszem...