Ennyire megéri évekig új autót bérelni vásárlás helyett

Volkswagen Passat
Vágólapra másolva!
Nagyon népszerűvé vált a tartós bérlet a hazai piacon, íme egy számítás, hogy ennek mi az oka.
Vágólapra másolva!

Magyarországon tavaly 13,4 százalékkal növekedtek az újautó-eladások, a növekedés motorja a céges operatív lízing (tartós bérlet) volt – áll a Datahouse közleményében.

Az operatív lízing vagy más néven tartós bérlet esetében a tulajdonjog elvileg a szerződés végén a bérbeadóé marad, ez a bérleti jogviszony sajátja, és igénybe vett szolgáltatásként az áfa visszaigénylésének is az alapja. Általában nem is szerez tulajdont a bérlő (bár elvileg szerezhet), mivel 4-5 év után/100 000 km felett már nem olyan vonzó piaci áron megvenni a járművet, inkább érdemes átülni egy újba Forrás: Volkswagen

A cég adatai szerint, míg 2007-ben a hitelek aránya közel 90 százalék volt, addig 2015-ben már csak 10 százalék alatti. A lízingszerződések 74 százalékát cégek kötik, a flottafinanszírozáson belül pedig jellemző az operatív lízing, azaz a tartós bérlet, ennek aránya tavaly már 74 százalék volt. A Skoda éppen most állt elő a magánszemélyeknek szánt privát lízinggel, mindent megírtunk a konstrukcióról itt.

A cégek számára a tartós bérlet rendkívül kényelmes, nem kell jelentős tőkét lekötni, az autó árán kívül a fenntartási költségek jelentős részét is a bérleti díjba kombinálják, és a hitelnél és a vásárlásnál jóval kedvezőbb konstrukciókat is lehet találni. Ehhez persze kellett a szabályozói környezet átalakítása, az áfa-visszaigénylés lehetőségének a megteremtése.

Magánszemélyek nem tudják maximálisan kihasználni a konstrukció összes előnyét, a cégeknek viszont nagyon kényelmes megoldás

Cégek esetében a tartós bérlet nagy előnye, hogy a lízingcégek nagyobb mennyiségben vásárolnak a piacon, így nagyobb kedvezményeket is tudnak elérni. Ez nemcsak az autó árára vonatkozik, hanem a biztosításra és a javítási/karbantartási költségekre is. Ha csak 15 százalék a különbség, már az is látványos tud lenni a végelszámolásnál.