A technikai változásokra reagálva a leendő szabályozás több új, az M7-esen kihelyezett, nem hivataloshoz hasonló táblát hozhat, és a feltűnő sárga színt is gyakrabban használnák – írta a Vezess.hu a Közlekedéstudományi Intézet szakértőire hivatkozva. A jogalkotók azt akarják elérni, hogy az autósokban tudatosuljon: ha feltűnő sárga színt látnak, akkor különösen veszélyes ponthoz, szakaszhoz értek, fokozottan figyeljenek.
Miközben jöhetnek új táblák, sok régitől megszabadulnának,
kiemelt cél a sofőrök egy részét összezavaró táblaerdő csökkentése.
Kevesebb, de egyértelműbb, markánsabb jelzésekkel váltanák fel a helyenként egymás hegyére-hátára pakolt táblákat.
Talán sebességkorlátozó táblából is kevesebb lesz, és ami marad, azokat okosabban akarják kihelyezni.
Sebességcsökkentésre lehet számítani
az ország legrosszabb állapotú, négy-öt számjegyű, lakott területen kívüli útjain, amelyeken ma többnyire 90-nel lehet közlekedni.
Állítólag szóba került olyan elképzelés, hogy az ilyen, kátyúkkal tűzdelt utak egy részén egységesen 70 km/h lenne a maximum.
A sebességhatárok általános csökkentésére vagy emelésére (például az autópályákon) ugyanakkor nem lehet számítani.
Megvizsgálnák a kereszteződések és a tiltó táblák viszonyának megváltoztatását, ennek hatásait. Úgy tudni, felmerült a lehetősége, hogy osztrák és német mintára nálunk sem oldaná fel egy kereszteződés a tiltást, hanem csak annak a feloldó táblája – ez az elképzelés egyébként ellentmond a táblaerdő ritkításának.
A KRESZ folyamatban lévő felülvizsgálata során a minisztérium az általános európai gyakorlat figyelembevételével megvizsgálja a járművezetők számára tiltott magatartások tételes felsorolását, illetve újabb tilalmak (pl. dohányzásé, étkezésé, számítógép-használaté, televíziózásé vagy videózásé stb.) bevezetésének lehetőségét.
Emellett az új KRESZ-t a jelenleginél sokkal közérthetőbb nyelvezettel tervezik megalkotni.