Így változhat az új magyar KRESZ

figyelmeztető tábla forgalom FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY közlekedési tábla KRESZ tábla személyautó teherautó út Győr, kresz Az M85-ös  gyorsforgalmi út építésére figyelmeztető táblák Győr közelében 2014. szept
Győr, 2014. szeptember 26. Az M85-ös gyorsforgalmi út építésére figyelmeztető táblák Győr közelében 2014. szeptember 25-én. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 450 milliárd forintos infrastrukturális programjának részeként valósul meg az M85 gyorsforgalmi út kiépítése. Az M85-ös gyorsforgalmi út Győr-Csorna közötti, 38 kilométer hosszú, 2x2 sávos szakasza, amely új nyomvonalon épül, 2015 nyarára készül el. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
Már évek óta folyamatosan dolgoznak az új KRESZ előkészítésén, hosszú ideje ígérik egyes szabályok felülvizsgálatát. Kiderült, mi változhat.
Vágólapra másolva!

A technikai változásokra reagálva a leendő szabályozás több új, az M7-esen kihelyezett, nem hivataloshoz hasonló táblát hozhat, és a feltűnő sárga színt is gyakrabban használnák – írta a Vezess.hu a Közlekedéstudományi Intézet szakértőire hivatkozva. A jogalkotók azt akarják elérni, hogy az autósokban tudatosuljon: ha feltűnő sárga színt látnak, akkor különösen veszélyes ponthoz, szakaszhoz értek, fokozottan figyeljenek.

Miközben jöhetnek új táblák, sok régitől megszabadulnának,

kiemelt cél a sofőrök egy részét összezavaró táblaerdő csökkentése.

Kevesebb, de egyértelműbb, markánsabb jelzésekkel váltanák fel a helyenként egymás hegyére-hátára pakolt táblákat.

Túl sok a tábla, csökkenthetik a számukat Forrás: MTI/Krizsán Csaba

Talán sebességkorlátozó táblából is kevesebb lesz, és ami marad, azokat okosabban akarják kihelyezni.

Sebességcsökkentésre lehet számítani

az ország legrosszabb állapotú, négy-öt számjegyű, lakott területen kívüli útjain, amelyeken ma többnyire 90-nel lehet közlekedni.

Állítólag szóba került olyan elképzelés, hogy az ilyen, kátyúkkal tűzdelt utak egy részén egységesen 70 km/h lenne a maximum.

A sebességhatárok általános csökkentésére vagy emelésére (például az autópályákon) ugyanakkor nem lehet számítani.

Megvizsgálnák a kereszteződések és a tiltó táblák viszonyának megváltoztatását, ennek hatásait. Úgy tudni, felmerült a lehetősége, hogy osztrák és német mintára nálunk sem oldaná fel egy kereszteződés a tiltást, hanem csak annak a feloldó táblája – ez az elképzelés egyébként ellentmond a táblaerdő ritkításának.

A KRESZ folyamatban lévő felülvizsgálata során a minisztérium az általános európai gyakorlat figyelembevételével megvizsgálja a járművezetők számára tiltott magatartások tételes felsorolását, illetve újabb tilalmak (pl. dohányzásé, étkezésé, számítógép-használaté, televíziózásé vagy videózásé stb.) bevezetésének lehetőségét.

Emellett az új KRESZ-t a jelenleginél sokkal közérthetőbb nyelvezettel tervezik megalkotni.