Jelentősen csökkentenék a magyar autósok terheit

2016.12.21. 09:02

Változhat a vagyonszerzési illeték, a regisztrációs adó és a teljesítményalapú adó is. Több tárca dolgozik az autós szakma javaslatain.

A Vezess.hu cikke szerint több, az autósokat érintő szabály változhat a közeljövőben. "Egy új autó vásárlása esetén – típustól függően – akár 200-330 ezer forintot kell fizetnie a tulajdonosnak, beleértve a vagyonszerzési illetéket, okmányok kiállítását, regisztrációs adót. Ez alapján mindenképpen indokolt áttekinteni a vagyonszerzési illetékekkel kapcsolatos, gépjárművek vásárlására vonatkozó szabályokat, és a regisztrációs adó szabályait is, mivel ezek jelentik a legnagyobb terhet a gépjárművet vásárlók részére" - írta a Miniszterelnökség a lapnak.

A Miniszterelnökség több "érdemi, megfontolást igénylő javaslatot" kapott a szakmai érdekképviseletektől, ezért "javaslatot tett a kormánynak egy akcióterv kidolgozására." A javaslatok vizsgálata és szakmai áttekintése már folyik a Nemzetgazdasági Minisztériumban, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban és a Belügyminisztériumban.

Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

A Miniszterelnökség irányításával hamarosan létrejön egy kerekasztal is, amelynek feladata a javaslatok szakmai áttekintése, a jogi szabályozás felülvizsgálata és előkészítése.

A Miniszterelnökség a Vezessnek küldött válaszában gyakorlatilag elismerte, hogy jelenleg túl sokat fizetnek az autósok. "A visszajelzéseket és az igényeket megvizsgálva a kormány számára egyértelművé vált, hogy az autós társadalmat érintően kiemelt figyelmet kell fordítania az eljárási díjak mértékének kezelésére. Az autó vásárlásával, fenntartásával kapcsolatos költségek azonban a maguk komplexitásában, egységesen kezelendők, tekintettel arra, hogy egy autó vásárlása esetén is már komoly összegeket kell kifizetniük az állampolgároknak az állami szolgáltatásokért, eljárásokért" – írta a Miniszterelnökség.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke azt mondta, hogy egy kormányzati egyeztetésen hét pontba foglalták az autósok, motorosok életének javítására, könnyítésére vonatkozó ötleteiket. Ebből "rezsicsökkentésként" a kW-alapú jelenlegi adózást szeretnék átalakíttatni a környezetterhelés felől közelítve, nem a teljesítményt, hanem a valós károsanyag-kibocsátást adóztatva. Az Autós Nagykoalíció másik ide vonatkozó javaslata a regisztrációs adót is zöld szempontok szerint alakítaná át, jutalmazva a tisztább autók vásárlóit.