Feltámadt az 50-es évek Volkswagen mikrobusza

Volkswagen Gif
VW Buzz
Vágólapra másolva!
A Detroiti Autószalon bemutatták a legendás egyterű modern változatát, amely villanyhajtással, hangárnyi beltérrel és zseniális formával próbálja elterelni a figyelmet a cég dízelbotrányáról.
Vágólapra másolva!
Forrás: Volkswagen

A hétfőn leleplezett ID Buzz tanulmányautó a második tagja a Volkswagen elektromos ID-modellcsaládnak. Az elsőt, a magyar dizájnerek által tervezett ötajtós ID-t a tavaly októberi Párizsi Autószalonon leplezték le.

Volkswagen ID és ID Buzz Forrás: Volkswagen

Annál a kocsinál 2020-as gyártási időpontot jelölt meg a Volkswagen, a most leleplezett mikrobuszra viszont két évvel tovább kell majd várni, ha Detroitban pozitív fogadtatásban részesül, és ha végül zöld jelzést kap a gyártása az igazgatótanácstól.

Forrás: Volkswagen

A magas, remek helykihasználású, nyolcszemélyes mikrobusz ugyanarra a MEB moduláris architektúrára épül, amire az ID, viszont azzal ellentétben a formája erősen retrós, könnyedén bele lehet látni az 1950-től 1967-ig gyártott T1-es vonalait. Igaz, az ID Buzz karosszériája jóval nagyobb, 4.94 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,96 méter magas. Összehasonlításképp, a tavalyi ID 4,1 méter, a Budd-e egyterű 4,6 méter hosszú volt.

Egyértelmű a hasonlóság Forrás: Volkswagen

Az ID Buzz hajtását nem is egy, hanem két bivalyerős, egyenként 204 lóerős villanymotorra bízták, a rendszerteljesítmény 374 lóerő. Így nem csoda, hogy a gyorsulás 100 km/h-ra mindössze 5 másodpercig tart, a végsebességet viszont az akkuk kímélése miatt korlátozták 160 km/h-ban. Az egyik motor az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja, így megvalósul az összkerékhajtás.

A sorozatgyártású verzióban valószínűleg csak egy villanymotor lesz, hátul Forrás: Volkswagen

A tavaly őszi ID-nek csak hátul volt villanymotorja, ami csak a hátsó kerekeket hajtotta. Ha gyártásba kerül az ID Buzz, a Volkswagen szerint könnyen tudnak majd sima hátsókerék-meghajtásút is kínálni belőle, 270 lóerős teljesítménnyel és 83 kilowattórás akkukapacitással.

Sokféle variációs lehetőség létezik Forrás: VW

Még a Tesláknak sincs akkora akkumulátora, mint az ID Buzznak: a padlóba épített telep 111 kilowattórás, amivel 600 kilométeres hatótávot tart elérhetőnek a Volkswagen az optimista európai norma szerint mérve. A realistább amerikai ciklus szerint 434 kilométert lehet megtenni két töltés között. Gyorstöltővel (150 kW) fél óra alatt 80 százalékos töltöttségi szintet lehet elérni.

Forrás: Volkswagen

Természetesen nem maradhatott ki az önvezetés sem az ID Buzz képességei közül, a kormánykerék – ha nincs rá szükség – visszahúzódik a műszerfalba, és mechanikailag is lekapcsolódik a kormányműről, ahogy a tavalyi ID-ben is. Ilyenkor a vezető is elfordíthatja az ülését 180 fokkal, hogy szemtől szemben beszélgethessen a többi utassal. Persze, hogy ez megvalósulhasson, a legmagasabb szintű automatizált vezetésre van szükség, ami a Volkswagen szerint csak 2025-re készül el.

Teljes modellcsalád lesz az ID

Az ID-modellcsaláddal egyértelműen az a Volkswagen célja, hogy az elektromos autók fejlesztési versenyében jó pozícióba kerüljön, és ezzel kompenzálja a dízelbotrány káros hatásait. Összesen öt modellt terveznek, az első volt az ötajtós, a második most a mikrobusz, a harmadik pedig egy SUV lesz. Elképzelhető, hogy egy limuzinnal és egy sportkocsival válik majd teljessé az elektromos ID-modellcsalád pár éven belül, az első modell 2020-ban kerül piacra, öt évvel később már évi egymillió villanyautó eladása a cél.