Senki sem hitte, de sportlimuzin lett az új Lexus LS

Lexus LS
Vágólapra másolva!
A Lexus LS-ektől megszoktuk, hogy makulátlan minőségűek, és, hogy kényelemben kevés autó veheti fel velük a versenyt, de a vezetési élményük nem valami erős. Épp ezért meglepő, hogy az új generációt megpróbálták sportlimuzinná tenni. Csak a selymesen járó V8-as motor fog hiányozni.
Vágólapra másolva!
A különleges, orsó formájú hűtőrács hálómintázata más- és másféle felületűnek tűnik a fényviszonyok változásával Forrás: Lexus

Idén már az ötödik generációja mutatkozott be a legnagyobb Lexusnak Detroitban. Az elődjénél hosszabb, 5,23 méteres LS az LC kupé padlólemezének meghosszabbított változatára (GA-L) épül, emiatt szokatlanul mélyen van a tömegközéppontja.

Csak egyféle karosszéria van, ami 5,235 méter hosszú, a tengelytávja pedig 3,125 méter. Ebből már tényleg felesleges lenne nyújtott változatot is készíteni Forrás: Lexus

Csak egyféle, de igen hosszú változatban készül: 312,5 centis tengelytáv 3,5 centivel hosszabb, mint a most kifutó LS nyújtott változatáé. Elődjével összehasonlítva az új LS 1,5 centivel alacsonyabb; hogy a fejtér az alacsony építési mód ellenére is megfelelő maradjon, a kinyitott napfénytető kifelé csúszik hátra. A "beülés" funkcióval kiegészített

légrugózás ajtónyitáskor automatikusan megemeli az autót,

az ülés pedig hátracsúszik, hogy a vezető könnyebben beszállhasson.

Négyajtós kupénak tűnik, pedig egy tágas luxuslimuzin Forrás: Lexus

Mivel hosszabb a tengelytáv, nem csoda, hogy

a hátsó lábtér is nagyobb lett,

ráadásul a hátsó szélső ülésekhez rendelhető luxuscsomagban olyan tételek szerepelnek, mint a masszázs és a kihajtható lábtartó. Az első utas mögötti ülés akár 48 fokos szögig is hátradönthető, illetve a kiszállás megkönnyítésére 24 fokig előredönthető.

Fejedelmi a kényelem a két hátsó utas számára is Forrás: Lexus

Ezzel indult a Lexus 1989-ben

28 éve indult a luxusmárka, amikor Detroitban bemutatta első modelljét, az LS 400 luxusautót, amelyet kifejezetten a W140-es „bálna" Mercedes S-osztály ellen fejlesztettek. A japán kocsi kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége akkora sikert aratott, hogy a vásárlói arról is hajlamosak voltak elfeledkezni, hogy egy akkor még ismeretlen, név és presztízs gyártó termékét választják. Persze azt már akkor is tudni lehetett, hogy a Toyota prémiummárkájáról van szó, amit később a megbízhatósági statisztikákban való jó szereplés is megerősített.

Az aktív hangvezérlés felméri a kabinba szűrődő motorzajt, és az audiorendszer hangszóróin keresztül azzal ellentétes rezgésű hangot sugároz, kioltva ezzel a kellemetlen frekvenciákat. Szerencsére

lecserélték a nehézkesen kezelhető fedélzeti rendszert,

az új távkapcsolója az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, de a kézzel beírt utasításokat is érti. A 12,3 colos navigációs kijelző mellett az LS vásárlója nagyméretű head-up display-t is rendelhet.

Forrás: Lexus

Az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszer (VDIM) összehangoltan vezérli a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű működését, hogy mérsékelje karosszéria perdületét, dőlését és bólintását, ami állítólag jó rugózási kényelmet és irányíthatóságot eredményez. Az LS vezethetőségét az aktív stabilizátorok alkalmazása és a

hátsókerék-kormányzás

is javítja. Világújdonság az aktív kormányzással kiegészített gyalogosfelismerés. Ha gázolásveszély fenyeget, a Lexus automatikusan fékez, és kikerüli a sávban álló embert.

28 irányba állíthatóak a hűtő-fűtő, masszírozó első ülések Forrás: Lexus

Az új 3,5 literes V6-os turbómotor 421 lóerős, forgatónyomatéka 600 Nm, vagyis hasonlóan erős, mint a most kifutó LS ötliteres szívó V8-as motorja. Dízel ezúttal sem lesz, de a hibridre már nem kell sokat várni, valószínűleg márciusi Genfi Autószalonon leplezik le. Az LC 500 kupéból származó tízfokozatú automata váltó állítólag annyira gyorsan kapcsol és olyan közvetlen kapcsolatot teremt, hogy méltó vetélytársa a duplakuplungos szerkezeteknek is.