Olyan rendszer indul a magyar utakon, amilyen még nem volt

szenzor
Vágólapra másolva!
A közutakba épített eszközökkel februárban kezdik automatikusan mérni az áthaladó járművek terhelését. Egyelőre tesztüzemben indul a rendszer, amelynek kiépítése folyamatosan zajlik.
Vágólapra másolva!

A kapcsolódó jogszabály-módosítások tavasszal készülnek el - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A Magyar Idők kedden írt arról, hogy napokon belül befejeződik a nemzeti tengelysúly-ellenőrző hálózat telepítése, a működtetéséhez szükséges informatikai hálózat kiépítése. A rendszer februárban válik működőképessé,

az év második felében az objektív felelősség elvén alapuló automatikus üzemmód is beindulhat.

Az NFM közlése szerint a nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat 2017 februárjától előszűrő funkcióban, a tervek szerint idén szeptembertől pedig teljes funkcionalitású rendszerként kezdi meg működését.

A szenzorokat az utakba építették

Az NFM tájékoztatása szerint

az ország 89 mérőpontja közül 74 csatlakozik az útdíjrendszer ellenőrző kapuihoz,

a fennmaradó 15 mérőpontot az országhatárhoz közeli helyszíneken alakítják ki. Tavaly év végéig tíz helyszínen telepítettek szenzorokat, a kivitelezési munkák tavasztól folytatódnak.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Közlekedési Hatóság konzorciummal megkötött támogatási szerződés bruttó 29,9 milliárd forintot biztosít a feladatok ellátásához. Az előszűrés eredményének függvényében a járművet a hatóság megállíthatja, ha a jogsértés olyan mértékű, hogy a bírság egyértelműen megállapítható, az üzembentartó szankcionálására is lehetőség lesz.

Az NFM szerint a hatékonyabb ellenőrzés a túlterhelt járművek közlekedésének visszaszorításával

javítja a közlekedésbiztonságot, és védi a közutakat a gyorsabb állapotromlástól.

A kapcsolódó jogszabály-módosítások tavasszal készülnek el, a mérőpontokat hitelesíteni kell, az általuk szolgáltatott adatok pontosságának ismeretében lehet javaslatot tenni a tűréshatárra, a bírságtételekre.