Az idén érkező új OPC-t bivalyerős turbómotor fogja repíteni, háromajtós karosszéria nem lesz.

Bár az új, 2016-ban Év Autójának is megválasztott Astrából elődjével ellentétben nem készül háromajtós, sportos külsejű ferdehátú, az Opel úgy döntött, hogy akkor is elkészíti az OPC sportváltozatát a típusnak.

Az Opel Astra TCR pályaversenyautóhoz hasonlít majd az OPC optikájaForrás: Opel

Ezúttal tehát az ötajtós lesz az Astra-kínálat zászlóshajója, sőt, a német Auto Bild úgy tudja, hogy kombiként is kapható lesz. Nagy változás várható a motorizáltság terén is, a korábbi 2,0 liter helyett ezúttal csak 1,6 literes lesz a turbós benzinmotor lökettérfogata, mert nagyobb blokk állítólag nem férne be az új Astra motorterébe.

Ennek ellenére a teljesítmény a pletykák szerint 20 lóerővel múlja felül majd a régi 280 lóerős motorét, így kereken 300 lóerős lesz. Jelenleg a kínálat csúcsa az 1,6-os benzines turbó 200 lóerővel, valószínűleg ezt a motort tuningolják tovább, hogy az Astra felvegye a versenyt a Golf GTI Clubsporttal és a Honda Civic Type-R-rel is.

Az Astra kiviteltől függően 120-200 kilóval nyom majd kevesebbet elődjénél, akkor szinte biztosak lehetünk benne, hogy mind a 6 másodperces gyorsulási idő, mind a 250 km/h-s végsebesség javulni fog az új nemzedék esetében.

Összkerékhajtás nem lesz az Astra OPC-hez, az erő útra vitelét így csak a mechanikus önzáró differenciálmű, a fékekkel operáló nyomatékvektor rendszer és az elektronikus kipörgésgátló fogja segíteni az első kerekeknél.