Ennél erősebb orrmotoros Ferrari még nem volt

Ferrari 812 Superfast
Vágólapra másolva!
A 800 lóerős 812 Superfast az F12 Berlinetta erős ráncfelvarrásából jött létre.
Vágólapra másolva!
Látszik a formán, hogy az F12-t alakították át Forrás: Ferrari

Ha a mindössze 499 példányban készült, ma már nem gyártott LaFerrarit nem vesszük figyelembe, akkor a most bemutatott 812 Superfast a valaha volt leggyorsabb szériagyártású utcai Ferrari, és valószínűleg az utolsó olyan, amelynek még turbófeltöltő nélküli, atmoszférikus nyomáson üzemelő motorja van, hibrid rásegítés nélkül.

2x2 hátsó lámpa került hátra a korábbi 2x1 helyett Forrás: Ferrari

Az F12 Berlinetta modellfrissítéséből létrehozott orrmotoros kupé V12-es motorja 6,3 helyett már 6,5 literes, a teljesítménye 740-ről kerek

800 lóerőre

emelkedett. Ezt a teljesítményt jó magasan, 8500-as fordulatszámnál tudja a pörgős szívómotor, a 718 Nm-es nyomatékcsúcs is csak 7000-nél jelentkezik.

Szemből a Corvette-re hasonlít. Az első mozgó aerodinamikai alkatrészek hol a leszorítóerőt, hol a légellenállást javítják Forrás: Ferrari

A hátsókerék-meghajtású 812 Superfast

2,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra,

a végsebessége 340 km/h, vagyis ugyanolyan gyors, mint az F12 könnyített és erősített extrém változata, az F12tdf volt. Abban is hasonlít az újdonság az F12tdf-re, hogy ebben is mindkét tengely kormányzott. A Ferrari az összkerék-kormányzási rendszerét Virtuális Rövid Tengelytávnak hívja, mert rövidebbnek, agilisabbnak érzi tőle az autót a sofőr.

Új a kormány és a műszerfal, utóbbin az órák már vetítve vannak Forrás: Ferrari

Fontos mérföldkő a 812 Superfast azért is, mert ez az első Ferrari, amit hidraulikus helyett elektromos szervokormánnyal láttak el. Természetesen ezt összehangolták a oldalcsúszást szabályozó Slide Slip Control rendszerrel, amely bárkiből driftkirályt varázsol komoly kockázatok nélkül.