Meglepő és váratlan dolog derült ki a dízelbotrányról

Volkswagen TDI EA 189
Vágólapra másolva!
Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.
Vágólapra másolva!

A képviselők szerint

az Európai Bizottság is hibázott, amiért nem kényszerítette ki a mérési eredmények meghamisítására is alkalmas szoftverekre vonatkozó tilalom betartását.

"Mára kristálytisztán látjuk az autóipari felügyelet hibáit."

- fogalmazott Gerben-Jan Gerbrandy, a bizottság egyik tagja, aki szerint sokkal szigorúbb ellenőrzés lenne szükséges az autótípusok európai engedélyezése előtt. Mint mondta, egyedül így lehetne elejét venni a következő botránynak.

Forrás: Volkswagen

A bizottság által elfogadott jelentésben Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot

említették azon uniós tagállamok közül, amelyek lassítani próbálták a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó vizsgálatok szigorítását, azt, hogy laboratóriumok helyett az utakon kelljen tesztelni a járművek emissziós értékeit.

A vizsgálóbizottság egy új uniós ügynökség felállítását kezdeményezte a vonatkozó szabályok kikényszerítésére. "Amit kitaláltunk, annak működnie kell" – közölte Jens Gieseke képviselő. A keddi ülésen elfogadott jelentés nem kötelező érvényű, ugyanakkor szakértők szerint előmozdíthatja a szabályozás módosítását.

A parlamenti vizsgálóbizottságot 2015-ben állították fel a dízelbotrány kirobbanása után.