A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) közleménye szerint az illegális, szakszerűtlenül javító szervizek leginkább a légzsákot és az egyéb biztonsági rendszereket működtető elektronikát mellőzik az autók javításakor, mivel ezeknek az ára magas.
A használt autók egy része ilyen helyreállítás után kerül az új tulajdonoshoz,
aki viszont nem tud ezeknek az eszközöknek a hiányáról vagy éppen működésképtelenségéről.
A magyar autósokat összefogó szakmai szövetség 2014-es vizsgálatánál az adásvételt követő eredetiségvizsgálatra kötelezett autókból
a véletlenszerűen kiválasztott 600 gépkocsi mintegy 40 százalékánál tártak fel szabálytalanságot:
nem működnek megfelelően a biztonsági rendszerek, vagy egyáltalán nem is találhatók meg a gépjárműben.
Kovács Ferenc, a HENT ipari és kereskedelmi munkacsoportjának a tagja szerint a használt gépjárművek megvásárlása után a vásárlók minden esetben keressék fel a megfelelő szakértelemmel rendelkező szervizeket, hogy ott biztonsággal tudják ellenőriztetni az autóikat.
Kovács szerint ma nincsenek pontos adatok arról, hogy a műszaki hibából bekövetkező közúti balesetek, egészségkárosodások milyen arányt képviselnek a teljes halmazon belül.