Megvan, melyik autómárkával jár a legjobban hosszú távon

autókereskedések
autókereskedés, Budapest, 2016.
Vágólapra másolva!
A Pénzcentrum.hu gazdasági szaklap és az Eurotax a hazai piacvezető autómárkákat, valamint népszerű prémium gyártmányokat vizsgálva elemzést készített arról, melyikük milyen mértékben és milyen ütemben veszít újkori értékéből.
Vágólapra másolva!

Vannak márkák, amelyek jól rajtolnak, de később elveszítik lendületüket, és azzal együtt piaci értéküket, míg mások értéke egy erősebb zuhanást követően stabilizálódik.

Az elemzésből kiderül, hogy

a (német) presztízsmárkák magabiztos kezdés után a harmadik évtől zuhanórepülésbe mennek át,

míg a Dacia (a piaci elemzésekben egyedüliként értékelhető fapados márka) folyamatosan és erőteljesen esik ugyan, de a piaci átlagárak tömegvonzása miatt ezt irreálisan magas értékről indítja.

Forrás: Pénzcentrum

Ha az autóiparban jellemző modellváltási, modellfrissítési ciklusokat figyelembe véve három évnél, azaz egy generáció átlagos élettartamának a felénél vizsgáljuk meg a fent említett szempontok szerint szűrt tömegpiaci (azaz nem prémium, és nem fapados) értékeket,

a Kia (62,6%), a Toyota (60,9%) és a Volkswagen (60,0%) vezetik a mezőnyt.

A német és a koreai márka lába alól egy évvel később kicsúszik a talaj, felzárkózik viszont a Suzuki, amely kisautó-specialistaként az alsó árszegmensekben képviselteti magát. A két japán márka innentől fej-fej mellett uralja a piacot:

a városi és törpeautók iránt érdeklődők a Suzukiban találják meg a számításukat, a Toyota pedig az összes többi piaci szegmenst vezeti.