A Volkswagen franciaországi érdekeltsége éveken át megszépített értékesítési adatokat közölt az anyavállalattal, hogy kedvezőbb színben tüntesse fel magát.

A Der Spiegel című magazin egy, a konszernnél készült belső vizsgálat eredményeire hivatkozik cikkében. Számos esetben a vásárlók „hónapokkal vagy akár évekkel” későbbi időpontban regisztrálták járműveiket a francia hatóságoknál ahhoz képest, amit eladási dátumként a francia leányvállalat a központnak lejelentett. Emellett számos, már kiszállítottként lejelentett autónak pedig egyáltalán nem volt adásvételi szerződése.

A vizsgálatok közel 800 ezer járműnél találtak ilyen és hasonló nyilvántartásbeli eltéréseket. A vizsgálatok alapján a francia leányvállalat 2010 óta folytatta a megtévesztő gyakorlatot, ami a Volkswagen fő márkája, a VW mellett az Audi, a Skoda és a Seat márkákat is érintette.

A Spiegel beszámolója szerint Matthias Müller, a Volkswagen konszern vezérigazgatója április végén kapta kézhez a belső vizsgálati jelentést, és röviddel ezt követően a francia leányvállalat vezérigazgatója, Jacques Rivoal távozott is a posztjáról, amit akkor a stratégiáról vallott eltérő nézetekkel” indokolt a Volkswagen közleménye.

A Volkswagen szóvivője nem kommentálta a lapértesülést arra hivatkozva, hogy a tájékoztatási politika nem engedi meg belső dokumentumok nyilvános megtárgyalását. A Reuters sem érte el a Volkswagen francia leányvállalatának egykori igazgatóját.