Meglepő adatok, ezek az autók lettek a magyarok kedvencei

LEXUS
Vágólapra másolva!
Az idei év első felében jelentős mértékben növekedett Magyarországon a szabadidő-autók szegmense.
Vágólapra másolva!

Miközben a teljes magyarországi személyautó- és haszongépjármű-piac 13,5 százalékkal nőtt, addig január és június között

43,6 százalékkal több városi terepjáró talált gazdára,

mint a tavaly év azonos időszakában.

Forrás: Origo

Ezzel a szegmens aránya a teljes piacon

a tavalyi 24,8 százalékról 31,4 százalékra nőtt,

miközben a második legnagyobbnak számító, alsó-középkategóriás autók szegmense 18,5 százalékról 16,5 százalékra csökkent.

Árnyalja a képet az úgynevezett re-export (az elsőként hazánkban regisztrált új autók rövid időn belüli külföldre történő értékesítése): 2016 első félévében ez a teljes hazai újautó-értékesítés 15,2 százalékát, idén 12,9 százalékát tette ki.

Az SUV-k között ugyanakkor ez az arány jóval meghaladja a piaci átlagot: tavaly január és június között 25,8 százalékos volt, idén valamelyest csökkenve 22,7 százalékot tett ki.

A valóban Magyarországon maradó SUV-k a teljes újautó-értékesítés 27 százalékát teszik ki,

ami még bőven elég ahhoz, hogy továbbra is ez a szegmens vezesse a hazai eladásokat.