A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint ugyanakkor
mindössze 15-20 százalékuk után fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi 3 ezer forintnyi díjat.
A mulasztók az évi néhány ezer forint spórolásával sokat veszíthetnek: rendőri igazoltatás során büntetés jár a mulasztásért, ugyanakkor
károkozás esetén átlagosan 350 ezer forintnyi átlagos kárösszeget kell saját zsebből kifizetniük.
Sok esetben a tulajdonosok sem tudják, hogy
a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelező kgfb-t kötni,
amennyiben azok részt vesznek a közúti közlekedésben. Más esetben szándékosan kerülik meg a díjfizetést, melynek meglétét (rendszám vagy más, jól látható azonosító hiányában) a hatóságok csak közúti ellenőrzés keretében tudják ellenőrizni.
A biztosítók a robogókra
rendszám híján alvázszámra kötik a kötelezőt,
melynek díja általában évi 2500-3000 forint közé esik. Ugyanakkor az MNB statisztikái szerint mind a 12kW alatti, mind a 13-35kW közötti teljesítménykategóriába eső motorok által okozott károk átlagos összege eléri a 350 ezer forintot, de személyi sérülés esetén nem ritka a milliós összeg sem. Fontos könnyebbség a károsultaknak, hogy amennyiben biztosítatlan robogó okoz kárt,
a károkozó helyett a MABISZ Kártalanítási Számlája fizeti ki a kárösszeget,
majd utólag behajtja a károkozón.
Gyakori eset azonban, hogy a károkozó robogó elhagyja a helyszínt, és ilyenkor
utólag szinte lehetetlen az elkövető beazonosítása.
Az FBAMSZ közleménye szerint mind ezen, mind a biztosításkötési arányon jelentősen javítana egy olyan rendelkezés, amely
kötelezően rendszámmal látná el a robogókat is.
A forgalomba helyezés és kivonás lehetőségével sikerülne kiszűrni azokat a robogókat is, amelyek tulajdonságaik alapján (50 köbcenti feletti motortérfogat) már nem is a segédmotoros kerékpár kategóriába tartoznak, vagyis a kötelező megfizetése mellett esetükben első forgalomba helyezéskor regisztrációs adót is fizetni kell, emellett használatukhoz külön motoros jogosítványra is szükség van.