A Vezess cikke szerint májusban azt írta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hogy a tengelysúlymérő rendszer
képes lesz minden áthaladó jármű tengelyterheléseit és össztömegét megmérni. Bármilyen túlterhelt járművel közlekedve bírság kiszabására kell számítani”.
A rendszer szeptember 19-i indulása kapcsán a lap ismét megkereste a minisztériumot néhány kérdéssel, ahonnan ezúttal azt írták:
A feltételezésekkel ellentétben a tsm rendszer motorkerékpárok, személyautók, utánfutók, trélerek vagy lakókocsik üzembentartóinak nem küld bírsághatározatot.”
A rendszer segítségével egyébként egyelőre bírsághatározatokat nem,
csak figyelmeztető határozatot küldenek
a szabályszegő járművek üzembentartójának. Mást nehezen is lehetne, mert a minisztérium szerint
szeptember 10-ig mindössze nyolc mérőhelyet hitelesítettek, a jövő év elejére fejeződik be a munka mindenhol.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint a rendszernek vannak hiányosságai. „A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetése és szakértői az elmúlt hónapokban folyamatosan figyelemmel kísérték a tsm-rendszer kiépítését, és több alkalommal egyeztettek az illetékes minisztériummal, a hatóságokkal és a jogalkotóval,
kiemelt figyelmet fordítva az EU-ban egyedülálló mérési rendszer kiküszöbölendő hibáira, hiányosságaira”
- áll a szervezet közleményében.
„Az MKFE szervezésében a hatóságokkal közösen megtartott
tesztmérések igazolták az érdekvédelmi egyesület több aggályát is,
ennek köszönhetően az NFM 2017. december 31-ig elhalasztotta a rendszerben detektált szabálysértőkre az objektív ágon történő automatikus bírságkiszabást.”
A szervezet szerint a rendszerrel kapcsolatban felmerülő kérdések között van az „ömlesztett áru, a folyadék- és élőállat-szállítás, az időjárási viszonyok változása, illetve az útfelület rongálódásának stb. hatása a mérési eredményekre”.