Bemutatkozott a Volvo XC40

Volvo XC40
New Volvo XC40 - interior
Vágólapra másolva!
Az új XC40-nek minden esélye megvan arra, hogy hamarosan a svéd márka legkelendőbb típusává váljon.
Vágólapra másolva!
17 féle karosszéria-tető színkombinációban lehet majd rendelni, a legnagyobb felnik 21 colosak Forrás: Volvo

Mivel a Frankfurti Autószalonon nem vett részt, a Volvo Milánóban mutatta be legkisebb szabadidő-autóját, az XC40-est. Szerencsére a kompakt SUV szinte semmit sem változott tavaly óta, amikor 40.1 néven, tanulmányként már látható volt; a jól sikerült dizájn egy 31 éves brit formatervező, Ian Kettle munkája, aki korábban azt nyilatkozta, hogy egy "stramm kis robotot" akart alkotni. Mivel a kocsi 4,4 méter hosszú, a manapság leggyorsabban növekvő piaci szegmensbe, a kompakt szabadidő-autókéba került, vagyisa hasonló méretű prémium SUV-k,

az Audi A3, a BMW X1 és a Mercedes GLA ellenfele lesz,

amikor 2018 elején a piacra kerül.

A kisgyerekek nem sokat látnak majd ki hátul az emelkedő övvonal miatt Forrás: Volvo

A XC40 az első Volvo, ami már az új fejlesztésű CMF platformra épül. Ezt a kis és kompakt méretű autók számára fejlesztettek ki a kínai tulajdonossal, a Geely-vel közösen, később erre épül majd a teljes 40-es modellcsalád és a konszern új márkájának, a Lynk & Co-nak pár típusa is.

A Haldex-rendszerű összkerékhajtás nem széria Forrás: Volvo

Belül nagyon hasonlít az XC40 az XC60-ra és az XC90-re, a 12,3 colos műszerfal digitális és konfigurálható, a 9 colos központi érintőképernyőt pedig itt is állítva építették be. Számos ötletes megoldással javították a használhatóságot a svédek, az ülések alatt rekeszek várják az apró holmikat, a lábtérben pedig kihajtható kampók a zacskókat, az ajtózsebek extra nagyok a hangszórók áthelyezése miatt,

a két első ülés között még egy kivehető szemetest is kialakítottak.

A mobiltelefonokat egy speciális, indukciós töltésre képes dobozba kell tenni, az Apple Car Play és az Android Auto kapcsolódás is alapáron jár.

Nem okoz meglepetést a kezdeti motorkínálat, ami 1,5 literes háromhengeres és kétliteres, négyhengeres turbómotorokból áll

150-250 lóerőig.

Az olcsóbb változatok elöl hajtanak és manuális a váltójuk, az erősebb motorokhoz viszont széria a nyolcfokozatú automataváltó és a Haldex-rendszerű összkerékhajtás.

Igényes belső sok képernyővel és kényelmesnek tűnő ülésekkel Forrás: Volvo

Később

lesz konnektoros hibrid is

T5 Twin Engine néven, aminek hajtáslánca egy 1,5 literes háromhengeres, turbós benzinmotorból, egy szintén új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóból, és egy ebbe beépített villanymotorból áll. A komplett hajtásrendszer összteljesítménye meghaladja a 250 lóerőt, a 9,7 kilowattórás, padlóba rejtett akkumulátor 50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.

Sokféle új ötlet található az utastérben, például a fedeles, könnyen üríthető szemetes Forrás: Volvo

A Volvo hű maradt önmagához,

az XC40-be is annyiféle biztonsági rendszert épít be, amennyit egy másik gyártó sem kínál a hasonló modelljéhez.

Ezek egy része persze feláras, mint például a 130 km/óráig használható robotpilóta, 360 fokos kamerarendszer, a frontális és keresztirányú ütközéseket megakadályozó kormányzás-asszisztens, és az útfelület elhagyását (pl. elalvás miatt) érzékelő, ütközésre felkészítő rendszer is, de a 64 km/óráig hatékony, önálló fékezésre képes koccanásgátlót (City Safety) például alapáron adják majd.