Nagyon ráfázhat, ha mostanában vett külföldi dízelautót

Vágólapra másolva!
Kellemetlen meglepetés érheti azokat, akik a közelmúltban vásároltak használt dízelautót külföldről.
Vágólapra másolva!

Bár a külföldről behozott használt autóknak már csak 40 százaléka dízel – korábban 60 volt –, az idén jósolt, csúcsot jelentő, több mint 150 ezer darabos, 11 éves átlagéletkorú importból

több tízezer jármű tulajdonosát érheti kellemetlen meglepetés,

ha jövő télen megszállja a fővárost a füstköd - írta a Magyar Idők.

Október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – vagyis Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is, miközben jelenleg ez csak az Euro 2-es gépkocsikra érvényes. A döntés értelmében a korlátozás egy évvel később az Euro 4-es dízelüzemű gépjárművekre is vonatkozik majd.

Az Euro 3-as dízelek jelenleg tizenkét-tizenöt éves autók,

az Euro 4-es besorolás pedig tíz év körüli kocsikat jelent. Tekintve, hogy a használtautó-importban a járműveknek mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél ifjabb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább tízéves, átlagéletkoruk pedig tizenegy év, jól látható, hogy

a behozatal csaknem felét olyan autók teszik ki, amelyek vagy jövőre, vagy 2019-től szmogriadó riasztási fokozata idején reggel 6-tól este 10-ig nem közlekedhetnek majd Budapesten.