Bár a külföldről behozott használt autóknak már csak 40 százaléka dízel – korábban 60 volt –, az idén jósolt, csúcsot jelentő, több mint 150 ezer darabos, 11 éves átlagéletkorú importból
több tízezer jármű tulajdonosát érheti kellemetlen meglepetés,
ha jövő télen megszállja a fővárost a füstköd - írta a Magyar Idők.
Október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú – vagyis Euro 3-as dízelüzemű – gépjárművek forgalmát is, miközben jelenleg ez csak az Euro 2-es gépkocsikra érvényes. A döntés értelmében a korlátozás egy évvel később az Euro 4-es dízelüzemű gépjárművekre is vonatkozik majd.
Az Euro 3-as dízelek jelenleg tizenkét-tizenöt éves autók,
az Euro 4-es besorolás pedig tíz év körüli kocsikat jelent. Tekintve, hogy a használtautó-importban a járműveknek mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél ifjabb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább tízéves, átlagéletkoruk pedig tizenegy év, jól látható, hogy
a behozatal csaknem felét olyan autók teszik ki, amelyek vagy jövőre, vagy 2019-től szmogriadó riasztási fokozata idején reggel 6-tól este 10-ig nem közlekedhetnek majd Budapesten.