A közlekedési hatóságként eljáró NFM és a kormányhivatalok munkatársai végzik majd az ellenőrzést. A személygépkocsik esetében azt vizsgálják, hogy
a gumi megfelel-e az időszaknak,
továbbá az abroncs műszaki állapotát, méret- és típusazonosságát. Ugyanakkor a fagyálló folyadék szintjét és fagyáspontját, az ablaktörlő lapátokat, az ablakmosó-, világító- és jelzőberendezéseket is ellenőrzik.
A nyári gumit használókat a közlekedési hatóságok szakemberei ugyan tájékoztatják péntekig a csere időszerűségéről, azonban
büntetést nem szabhatnak ki rájuk, mert Magyarországon a téli gumi használata nem kötelező, csak ajánlott.
A Vredestein októberben készült felmérése szerint
a magyar autósok 75 százaléka kötelezővé tenné a téli gumik használatát.
A válaszadók jelentős része (68%) már októberben lecserélte a nyári gumikat, a gumiszervizek is túl vannak az első nagy hullámon, de még így is sokan megvárják az első hóesést, ami a szakértő szerint sajnos minden évben rossz taktikának bizonyul.
Arra a kérdésre, hogy „van-e különbség egy drága (prémium) és egy olcsó (budget) kategóriájú gumiabroncs között”, a válaszadók 80 százaléka válaszolt igennel, és csak 11 százalék mondta, hogy nem tudja megítélni, mivel nem használt még drága abroncsot. Az autósok többsége (52%) még mindig inkább gumisnál vásárol, ugyanakkor egyre többen (34%) szerzik be az abroncsokat az interneten.