A kilencvenes évek közepétől egy évtizeden át hatalmas sláger volt nálunk a zömében japán pickup. Most részben épp a SUV-divatból profitálva kezdi reneszánszát élni a műfaj, hiszen sokkal személyautósabbak lettek a platósok. Ez, és a csábító bruttó ár azonban senkit ne tévesszen meg: korántsem olyan kényelmesek, takarékosak és dinamikusak, mint a szabadidő-autók, viszont tényleg sokkal jobban bánnak azokkal, akik kihasználják a tudásukat, terepezésre vagy szállításra.

2016 tavasza rég volt, márpedig az aktuális Ranger felfrissített változata akkor mutatkozott be, úgyhogy itt volt az ideje egy kis felhajtásnak a Ford platós autója körül. Leginkább arra voltunk kíváncsiak, csak a masszív dizájn miatt ilyen népszerű-e, vagy a tulajdonságai is osztályon felüliek.

Mifelénk sosem volt még ilyen határozott fellépése egy Ford pickupnak, kivéve persze az amerikai magánimportból érkező óriásokat. Még több fotó a galériában, kattintson a képre!Forrás: Ford

Mielőtt a sóskúti bánya felé vettük volna az irányt, hogy a terepképességekre helyezzük a hangsúlyt, egy gyors sajtótájékoztató keretében elbüszkélkedtek, hogy idén a hazai pickup piac 41,4%-át adta a Ford. Ehhez a tényleg szép adathoz nagyban hozzásegítette az E.ON-nak nemrég átadott 173 darab Ranger, de a kisvállalkozók körében is nagyon népszerű.

Útra készen a Ranger-konvoj. A maga 5,3 méteres hosszával és nagy fordulókörével sokaknak feladja a leckét szűk helyen parkolásnál, de az épített útról letérve nagyon elemében vanForrás: Ford

Ennek egyik fő oka, hogy flottásoknak eleve kedvező a Ford széles modellpalettája. Gyakorlatilag bármilyen méretű és kialakítású haszonjárműtől a kisautón át a gazdagon felszerelt limuzinig tud sokféle autót adni rövid szállítási határidővel, ami egy cégnél sokszor döntő szempont az anyagiak mellett.

Kérges munkáskezek a bőrkormányon

A sajtóanyagban nagy hangsúlyt kapott még az érintőkijelző mellett hangvezérlést is fogadó SYNC3 nevű fedélzeti rendszer, ami elődjének egy továbbfejlesztett változata. Az Euro NCAP 2016-ban öt csillaggal értékelte a Ford törekvéseit a Ranger biztonságosabbá tétele terén, ami a vezetéstámogató rendszerek opcionális rendelhetőségének nagy számát jelenti.

Üdv a parancsnoki hídon! Maradt az analóg műszeregység és a hagyományos kézifék, de frissebb az infotainment rendszerForrás: Ford

A teljesség igénye nélkül itt is elérhető a személyautókban már régóta alkalmazott sávelhagyás figyelő és sávtartó asszisztens, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az ütközésre figyelmeztető rendszer, vagy akár az első-hátsó parkolóradaron felül a hátsó parkolókamera.

A fiúk a bányában dolgoznak. Hátsó merev hídja nem tesz jót országúton a komfortnak és dinamizmusnak, de nagy teher cipeléséhez ideális, és terepen jól jönnek a hátsó tengely nagy rugóútjaiForrás: Ford

Akinek ezek után még kétségei lennének a megcélzott vevőkörről, azoknak szívesen idézek a Wildtrack, azaz a legjobban felszerelt kivitel húzómondataiból, „sportos külsőt kölcsönöz", illetve a kedvencem: a lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel".

Nem éppen a szokásos haszonjármű-atmoszférát hozza a Wildtrak belseje. A hátsó üléssor sok pickupban igazi kaloda, itt viszont meglepően kényelmes (főleg, ha a platón rakomány simítja ki a rugózást)Forrás: Ford

Kevés munkásszívet sejtek megdobbanni a sportosra vagy prémium szóra, inkább csak az értetlen egymásra nézés marad azoknak, akik tényleg dolgozni szeretnének, nem króm lökhárítóval és bőrüléssel prezentálni felsőbbrendűséget egy napig laprugós kisteherautóval.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!