Nem csak hátul hajt, és ez így van rendjén

Persze a Ford reklámszakemberei sem őrültek meg, a kezükben pénzt lobogtató, adókedvezményt nagyra értékelő emberek hada adja a nyomást, ami alapján természetes, hogy több könnyűfém felni, mint platóbélés közül válogathatunk. Apropó, a raktér méretei kimaradtak a sajtóanyagból, viszont elvileg egy teljesen új eljárással készülő védelmet is rendelhetünk a platóra, ami (ahogy kivettem a demóvideóból), egyfajta ráfújt rücsi lehet a műanyag helyett.

A Wildtrak sem mutat rosszul sötét színben, de nemsokára hozzánk is érkezik a Black Edition limitált széria (2500 példány készül belőle), sok extrával és tetőtől talpig feketébenForrás: Ford

Hogy miért csak elvileg? Mert apró malőr, de egyetlen tesztautón sem volt ilyen. Kár, mert így maradt a hasznosságban a króm bukócső-imitációval vetekedő, pont csak a plató éleit nem védő alapbélés, de persze gyanús, hogy sokaknak ez nem jelent majd valós problémát. Elvileg amúgy létezik kizárólag hátul hajtó, szimpla kabinos kivitel is, de nekem a honlap konfigurátora csak összkerekeset és duplafülkéset engedett választani.

Műanyag bélés óvja a plató fényezését, de annak, aki védené az árut vagy csomagjait, minimum rolós fedelet is kell vennie, vagy marad a bevált doboz. A bukócső csak imitációForrás: Ford

Ha a terepképesség, téli alkalmasság kicsit is szempont, akkor úgyis megrendeljük a váltókar melletti gombbal aktiválható 4x4 rendszert. Sőt, amennyiben nem kispályázunk a dagonyázásban, egy elektronikusan zárható hátsó differenciálmű egy lejtmenetvezérlővel karöltve segít megoldani minden helyzetet, amibe a 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögön, illetve akár 800mm-es gázlómélységen innen kerülhetünk. Ez bizony messze túlmutat a SUV-ok terepképességein.

Négy vagy öt hengerrel parancsolja?

Ami a motorokat illeti, a 2.2TDCi négyhengeresek teljesítménye 130/160 lóerőre nőtt az eddigi 125/150 helyett, így mint minden valamire való modellfrissítéskor, úgy most is az elődökhöz mérve erősebb és gazdaságosabb autókat kaptunk a papírforma szerint. Minimum gyónásra fogják utalni a tulajok azt a mérnököt, aki le merte írni a 6,5 liter/100km-es fogyasztásadatot az erősebbik motorhoz, pedig valójában az európai mérési normák teszik lehetővé e hatalmas optimizmust.

Négy hengerrel bőven elég a tudása hétköznapokra, míg az öthengeres 470 Nm-es nyomatéka száraz aszfalton is simán kipörgeti az ívbelső hátsó kereket kanyarból kigyorsítvaForrás: Ford

Annak, aki sietős, vagy gyakran kihasználja a maximum 3500 kg-os vontathatóságot, az öthengeres 3.2TDCi lesz a megoldás a maga 200 lóerejével. A rendelhető extrák között szereplő vontatási asszisztens jó szolgálatot tehet, az autó kerekeinek finom fékezgetésével csillapítja az utánfutó súlyának rángatását. Minden motorvariáns mellé hatsebességes manuális, vagy ugyancsak hatsebességes automataváltó közül választhatunk, a teszt alatt mindkettő tökéletesen működött.

Visszaigényelhető áfával mindjárt más

XL néven kínálják a nettó 6,55 millió forintos legfapadosabb Rangert (130 lóerős, duplakabinnal, 4x4-gyel), amibe plusz nettó 280 ezerért kapunk manuális klímát, ha nem akarunk nyáron olvadozni a fényezetlen kilincsű, lemezfelnis gépben. 160 lóerős négyhengeressel és XLT kivitellel már nettó 7,49 milliónál járunk, fölötte áll a Limited, majd a csúcs, Wildtrack - ez 200 lóerővel, automataváltóval 9,14 millió forint (szintén áfa és regisztrációs adó nélkül).

Akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is elvontathat, de terheletlenül dobálósan rugózik a Ranger - ez az egyik nagy különbség a SUV-okhoz képestForrás: Ford

A sajtóanyag szerint napjaink egyik legintelligensebb pickupja, ennyire én azért nem ragadtatnám el magam, de egy biztos: a vevőkör előtt egyre jobban behódol, és az igényeiket egyre inkább kiszolgálja - ami persze egyenesen szembe megy azzal, ahova eredetileg született ez a platós gép: a munka és a rögös utak világába.

Ezzel a hűtőmaszkkal és matt fekete sárvédőszélesítésekkel kicsiben azért felidézi a pickupok királyát, a bivalyerős Ford F-150 RaptortForrás: Ford

Bármennyire is közelít ahhoz, hogy szabadidő-autónak hívhassam, valójában messze jár attól. Sokat segít ugyan az asszisztensekkel, kameraképpel is a kezünk alá dolgozó autó, de nem tudja magát összehúzni: egy nagy, üresen pattogó farú teherautó marad, egyre jobb anyagokba bújtatva. Viszont reprezentatív a megjelenése, és a legtöbb pickuphoz képest tényleg a Ranger a legszemélyautósabb, és ez sokaknak segít majd eldönteni, melyik márkára szavazzanak - csak használják is ki a tudását.