A Ford egész pontosan azt kutatja, hogy az egymással kommunikáló autók technológiái közül melyik válthatja ezt valóra – valahogy úgy, ahogyan az emberek utat adnak egymásnak a járdán, lelassítva vagy felgyorsítva lépéseiket, hogy
ne ütközzenek egymásnak, de közben egy pillanatra se kelljen megtorpanniuk.
A brit kormány által támogatott UK Autodrive program keretében az angliai Milton Keynes utcáin került sor a Kereszteződési Elsőbbségadás Irányítás (IPM) próbájára, aminek
lényege, hogy az autósok folyamatosan haladhassanak, és ne kelljen szükségtelenül megállniuk a kereszteződésekben.
Az új megoldás hatékonyabbá teszi a forgalom áramlását, növelve a biztonságot és mérsékelve a járművek üzemanyag-fogyasztását.
Az IPM a járművek közti kommunikáció (V2V) segítségével hangolja össze az egymás közelében tartózkodó autók mozgását, jelezve az optimális sebességet, amivel az autók biztonságosan áthaladhatnak egymás előtt anélkül, hogy meg kellene állniuk a kereszteződésnél.
Egy átlagos autós minden évben két teljes napot tölt el a közlekedési lámpáknál várakozva.
A kereszteződések ráadásul nemcsak idegesítők, hanem veszélyesek is, hiszen itt történik a közúti balesetek mintegy 60 százaléka.