2018-ban tovább folytatódik a nem helyi lakosok autóinak kiszorítása Budapest belső részeiből - áll a Napi.hu körképében.
Van, ahol újabb területeket vonnak be a fizetős övezetbe, mások a díjakat emelik és lehet, hogy még több zónában tolják ki a díjköteles időszakot 18 óráról 20 órára.
Óbudán - amint a Fővárosi Közgyűlés elfogadja a módosításokat - mindkét jelenlegi fizetős övezetben drágul a parkolás.
A 175 forintos zónákban 265 forintot kell majd fizetni, ahol pedig eddig 265 forint volt a tarifa, ott 350-re emelkedik a díj. Az emelés oka, hogy a telítettség mindkét zónában meghaladja a 80 százalékot.
Ezen túlmenően a várakozási övezetek északi határán túl jelentkező P+R-hatás megszüntetése érdekében
az önkormányzat Kaszásdűlő területén egy új, 175 forint/órás várakozási övezetet is létrehoz.
Terézvárosban már december 11-én drágult a parkolás, a Teréz krt. - Podmaniczky utca - Dózsa György út - Városligeti fasor - Király utca által határolt területen 350 forintra emelték a díjakat, és változtak a mobiltelefonos zónakódok is. Könnyítés ugyanakkor, hogy a díjfizetés nem 8-tól, hanem fél kilenctől indul.
Január 1-től megszűnik a parkolókártyás fizetés lehetősége. Erről a kártyatulajdonososokat korábban tájékoztatták, és idén november 20-tól nem is lehetett már egyenleget feltölteni.
Ugyancsak komoly változások várhatók a XI. kerületben is, mivel helyi lakosok autói kiszorulnak a közterületekről.
A közösségi közlekedési fejlesztések miatt egyre többen használják P+R parkolónak a Villányi út menti területeket és a Gellérthegy ingyenes részeit. Az Infopark területén már a nagyobb sportpálya-fejlesztés előtt is parkolási feszültségek voltak, ahol az 1-es villamos meghosszabbítása után szintén többen teszik le az autójukat.
A Kelenföld és őrmezei városrészekre is új területek bevonására tesz javaslatot az önkormányzat,
mivel az M4 metró üzembe helyezését és az 1-es villamos meghosszabbítását követően itt is parkolási problémák jelentkeztek. Bár a helyzeten sokat enyhítettek az M4 mellett épült P+R parkolók, ezek kapacitása sem tudja kielégíteni a teljes parkolási igényt, így itt is a lakótelepek nyújtotta parkolási lehetőségeket használják ki az autósok. A parkolóhelyek telítettsége 90 százalékos.
Újbuda önkormányzata azzal a javaslattal fog a Fővárosi Közgyűléshez fordulni, hogy vezessék be a fizetős parkolást a budapesti (nem kerületi) tulajdonú útszakaszokon is, illetve a meglévő zónákban emelnék a díjakat.
Az önkormányzat tájékoztatása szerint több budai kerület is azt tervezi, módosító javaslatot nyújt be annak érdekében, hogy a díjfizetési kötelezettség 18 óráról 20 órára nőjön.
A XIII. kerületben is új övezet érkezett január 2-án. Ez a Rákos patak - Tatai utca - Kámfor utca - Reitter Ferenc utca - Gyöngyösi utca - Göncöl utca által határolt terület.
A kerületben két parkolási zóna van, amelyeket az Árpád híd - Róbert Károly körút vonala választ ketté. Az 1-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól délre a Szent István körútig, a 2-es fizető parkolási zóna a Róbert Károly körúttól északra, a kerület, illetve a már kialakított és a most kialakításra kerülő parkolási övezetek határáig tart. A fizetendő díjak 175, 265, illetve 440 forint. Utóbbi Újlipótvárosra jellemző.
Zuglóban 2017-ben vezették be a fizető parkolást, de az önkormányzat tájékoztatása szerint ezek nem oldották meg a problémákat, sőt rövid távon bizonyos városrészekben még növelte is azokat. Emlékezetes, hogy a Városligetben bevezetett hétvégi fizetős parkolást november 11-től fel is kellett függeszteni.
Ezért
a képviselő-testület újabb kerületrészek fizetős övezetbe való bevonását kezdeményezi
a
Ezen belül a Kisföldalatti végállomás és a Kacsóh P. úti felüljáró közötti P+R parkoló területén és a Mexikói út Erzsébet királyné útja és a Kacsóh Pongrác út közötti területen a díjszedést a várakozási övezet bevezetését követő utóvizsgálat eredményének értékeléséig felfüggesztik.
A fizetős övezeten belül tehát lesz egy ingyenesen használható parkolóterület, amely további sorsáról - azaz, hogy ingyenes maradjon-e vagy sem - a tapasztalatok birtokában döntenek.
Az biztos, hogy sem az I. sem pedig a II. kerület nem tervez módosítani a parkolási díjakon és a zónahatárokon, illetve a VII. kerületben is minden marad a jelenlegi állapot szerint.
Ingyenes marad a parkolás a XV. és a XVI. kerületben. Utóbbinál azt közölték, hogy folyamatosan nő a parkolóhelyek száma, amellyel az igényeket ki tudják elégíteni. Ráadásul a kerület "nem célállomás", a kisebb helyi bevásárlóközpontokat az ott lakók látogatják. A HÉV-vonal mellett pedig elég a P+R-kapacitás.
A XIX. kerület (Kispest) sem kíván fizetős zónákat kialakítani, ahogyan a XXIII. (Soroksár) sem. Ferencvárosban 2018-ban nem módosítanak sem a zónahatárokon, sem pedig a díjakon. A IX. kerület 2016 októberében vonta be a Vágóhíd utca környékét és a József Attila lakótelep egy részét a fizetős zónába.